Dlaczego marki współpracują z influencerami?
Marketing treści jest jednym z najbardziej opłacalnych elementów strategii marketingowej. Marki chcą docierać bezpośrednio do klientów za pomocą atrakcyjnych przekazów reklamowych, dzięki czemu dobrze zaprojektowane działania content marketingowe przynoszą doskonałe efekty. Kluczem do sukcesu jest precyzyjny wybór grupy docelowej oraz spersonalizowane komunikaty reklamowe. To wszystko jest w stanie zapewnić influencer marketing. Instagramerzy, vlogerzy, blogerzy czy streamerzy mają dużą siłę oddziaływania na decyzje i opinie swoich fanów. Stają się autorytetem w swojej dziedzinie, a wygłaszane przez nich wypowiedzi zazwyczaj postrzegane są jako autentyczne i wiarygodne. Wiele marek oczekuje prowadzenia kampanii reklamowych ściśle dopasowanych do zainteresowań i potrzeb swoich odbiorców. Influencerzy mają zazwyczaj podobny styl życia do swoich fanów, zachęcają ich do uczestniczenia w działaniach i, co równie ważne, nie stawiają barier, czyli pozostają w zasięgu zwykłego użytkownika sieci. W związku z tym odpowiednio dobrani twórcy idealnie wpiszą się w potrzeby marki, która chce trafić do konkretnego odbiorcy.
Czym zajmuje się agencja influencer marketingu?
Dobra agencja influencer marketingu posiada w zespole specjalistów odznaczających się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu kampanii z influencerami. Eksperci śledzą dynamicznie zmieniające się trendy, dzięki czemu są w stanie zaoferować markom najskuteczniejsze sposoby promocji. Agencje zajmują się rekrutacją influencerów, którzy posiadają podobną grupę docelową jak marka, dzięki czemu kampania będzie ukierunkowana na ściśle dopasowanych odbiorców. Specjaliści przede wszystkim opracowują strategię kampanii reklamowej, projektują plan działań, przygotowują strukturę kampanii oraz koordynują i optymalizują działania. W przypadku influencer marketingu liczy się kreatywne i innowacyjne podejście do planowanych kampanii, a dzięki współpracy ze specjalistami marki mogą osiągać zaplanowane cele wizerunkowe i sprzedażowe.
Korzyści z influencer marketingu
W przypadku marketingu treści bardzo ważne jest odpowiednie dobranie kanałów komunikacji z odbiorcami. Kampania musi zostać przeprowadzona tam, gdzie influencer skupia największą społeczność. W związku z tym działania mogą być realizowane zarówno na blogu, Facebooku czy Instagramie, jak i w serwisie YouTube lub na Tik Toku. Dobrze zaprojektowana kampania z influencerami przynosi efekty wizerunkowe, zwiększa konwersję, wspiera sprzedaż, generuje ruch na stronie, a także buduje świadomość marki. Aby osiągnąć te cele, warto jednak postawić na specjalistów – doświadczenie agencji w kontakcie i współpracy z twórcami zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia działań.