Wykorzystaj TikTok dla biznesu — jak przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

TikTok jest aplikacją, która podbiła serca Polaków. Miliony młodych i nieco starszych użytkowników spędza mnóstwo czasu, przeglądając różnego rodzaju treści udostępniane na łamach tej platformy. Staje się to również powodem, dla którego przedsiębiorcy promują swoje produkty oraz usługi właśnie za pośrednictwem TikToka. Dowiedz się zatem, jak przyciągnąć nowych klientów, wykorzystując popularną aplikację i jak z jej pomocą zwiększyć sprzedaż.

 

Załóż firmowego TikToka

 

Na samym początku będziesz potrzebował biznesowego konta. Aby je założyć, zarejestruj najpierw standardowe konto. W dalszej kolejności będziesz mógł bez ponoszenia jakichkolwiek opłat przejść na konto biznesowe. W momencie, gdy już to zrobisz, będziesz miał dostęp do szeregu danych dotyczących Twoich odbiorców. Chodzi w tym przypadku o informacje, które ułatwią Ci dostosowywanie treści do Twojego targetu. Do profilu biznesowego można również podpiąć konto na Instagramie. Dzięki temu będziesz mógł publikować treści zarówno na jednym portalu, jak i na drugim.

 

TikTok for Business jest platformą przeznaczoną dla marketerów, a także specjalistów od mediów społecznościowych oraz dla właścicieli firm. Możesz tam odnaleźć nie tylko poradniki i inspiracje, ale również bardzo pożyteczne narzędzia marketingowe. Można powiedzieć, że TikTok prowadzi za rękę wszystkich reklamodawców. Bardzo przystępne jest zatem zarówno: tworzenie reklamy, jak i ustalenie odpowiedniego budżetu, targetowanie dla konkretnej grupy docelowej, a także analizowanie wyników kampanii.

 

Twórz własne treści promujące markę, produkty, usługi

 

Twoje przedsiębiorstwo wcale nie musi być rozpoznawalne, abyś dotarł do ogromnego grona odbiorców na TikToku. Podstawą jest bowiem, aby marketing, który wdrożysz, był efektywny. W związku z tym ciekawą opcją może być na przykład przedstawienie w zabawny sposób Twojej profesji. Nierzadko również skutecznym działaniem marketingowym jest rzucenie wyzwania użytkownikom. W tym przypadku nie powinieneś się niczego obawiać, a inspiracje śmiało możesz czerpać od znanych TikTokerów. Oczywiście, aby treści, które publikujesz, były w dobrej jakości, powinieneś dysponować solidnym smartfonem.

 

Korzystaj z reklam na TikToku

 

Jedną z możliwości, którą warto wykorzystać, jest reklama typu Brand Takeover. W tym przypadku masz do wyboru na przykład reklamą statyczną (3 sekundową) lub dynamiczną (od 3 do 5 sekund). Pamiętaj również o reklamie In-Feed Ads. Wtapia się ona w pozostałe treści, dzięki czemu może być naprawdę skuteczna. Jednocześnie nie jest inwazyjna. Reklama TopView natomiast to materiał marketingowy, który użytkownik widzi jako pierwszy zaraz po uruchomieniu aplikacji. Branded Effects jest natomiast formą marketingu, dzięki któremu użytkownicy aplikacji mogą korzystać z Twoich naklejek, efektów specjalnych oraz filtrów. Branded Hashtag to z kolei najbardziej kreatywny wariant reklamy na TikToku. W tym przypadku twórca treści rzuca kilkudniowe wyzwanie użytkownikom aplikacji i zachęca do oznaczania publikowanych treści hashtagami. To ostatnie rozwiązanie skutecznie generuje ogromne zasięgi i liczne TikTok Like.

 

Spark Ads — czym jest i jak działa?

 

SparkAds to kolejny format reklamowy, który powstał stosunkowo niedawno. Idealnie wpasowuje się on w społecznościowy charakter pozostałych możliwości reklamowych. Spark Ads daje możliwość korzystania przez reklamodawców z treści organicznych, które pojawiają się na platformie. Dla przykładu, jeśli influencer wykorzystał produkty z Twojej firmy w swoim filmie, możesz wykorzystać jego materiał we własnych i płatnych reklamach. Taki materiał umieścić możesz na przykład jako TopView Ads. Tego typu reklama znacząco zyskuje na popularności i cechuje się naturalnością oraz wiarygodnością. W związku z tym może znacząco przyczynić się do wzrostu poziomu sprzedaży.

 

Podsumowanie

 

Pamiętaj również o tym, że bez względu na to, na jaką formę marketingu się zdecydujesz, możesz targetować swoje kampanie do bardzo sprecyzowanych grup odbiorców. W związku z tym trafiasz do użytkowników aplikacji, którzy są realnie zainteresowani skorzystaniem z Twoich produktów lub usług.

 

Nieprzypadkowo TikTok zachęca właścicieli firm do tego, aby zamiast reklam tworzyli TikToki. Tym sposobem wpisują się oni w ideę aplikacji. Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby przyciągnąć nowych klientów i zmaksymalizować zyski swojego biznesu, wybierz jedną lub kilka z opisanych wyżej możliwości. Pamiętaj o tym, że w wielu przypadkach dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług ekspertów, którzy zajmują się marketingiem internetowym.

Dodaj komentarz