Rzecznik konsumentów pomoże klientom Centrum Energetycznego

Legniczanie, którzy od połowy września ub.r. płacili upadłej spółce za prąd lub gaz, nie wiedząc, że firma już ich nie sprzedaje, mogą liczyć na pomoc miejskiego rzecznika konsumentów. Muszą się jednak spieszyć.

– Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy pomoże poszkodowanym w zgłoszeniu wierzytelności upadłego Centrum Energetycznego. Osoby te muszą jednak do 16 stycznia zgłosić sądowi w Warszawie swoją wierzytelność – informuje Zygmunt Mułek z legnickiego magistratu.

Każdy, kto potrzebuje wsparcia w przygotowaniu zgłoszenia wierzytelności może udać się do rzecznika poza godzinami konsultacji, o ile wcześniej umówi termin pod numerem 76 7212138.

Jak już informowaliśmy, Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz. Natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki. Z sygnałów, które napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal płacili Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.

Urzędnicy wyliczają, co można zrobić:

  • jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś,
  • wypełnij w dwóch egzemplarzach zgłoszenie wierzytelności. Wyślij je do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia,
  • gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże – kontakt@prawo-konsumenckie.pl
  • jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu sugerowany jest kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e-mail kancelaria.kielce@saltarski.com.

źródło: UOKiK

Dodaj komentarz

*

code