Energetyczne Centrum upadło. Jego klienci mają mało czasu!

Klienci Energetycznego Centrum powinni przyjrzeć się ostatnim rachunkom za energię. Zajmująca się sprzedażą prądu spółka ogłosiła upadłość, a część osób, które korzystały z jej usług, może odzyskać pieniądze. Wielu klientów czeka też podjęcie decyzji o wyborze nowego dostawcy energii.

Energetyczne Centrum popadło w finansowe kłopoty w ubiegłym roku. Od 11 września spółka nie była już w stanie realizować umów zawartych z klientami.

– Klienci, którzy otrzymali od swoich sprzedawców energii informację o zaprzestaniu przez nich działalności, nie muszą się obawiać braku energii elektrycznej – wyjaśnia Daniel Iwan, rzecznik prasowy grupy Tauron. – Prawo przewiduje takie sytuacje i wówczas lokalny dystrybutor energii elektrycznej zapewnia umowy rezerwowe, dzięki którym zabezpieczona jest ciągłość dostawy energii do klienta.

Na Dolnym Śląsku firmą zapewniającą przesył energii jest Tauron Dystrybucja. Klienci Energetycznego Centrum i innych sprzedawców alternatywnych korzystają z energii dostarczanej właśnie przez tego dystrybutora. Jeśli po 11 września klienci EC nie podpisali umowy z nowym sprzedawcą energii, to Tauron Dystrybucja jest jedyną firmą, która ma prawo wystawiać im rachunki za prąd.

3 grudnia sąd ogłosił upadłość Energetycznego Centrum. Okazuje się, że część klientów do tego czasu mogła płacić firmie nienależne już pieniądze.

– Z sygnałów, które napływały od konsumentów wiemy, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal mogli płacić Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Jeśli między 11 września a 3 grudnia klient Energetycznego Centrum zapłacił jakiekolwiek kwoty na rachunek tego sprzedawcy, powinien szybko zgłosić się do sądu, by odzyskać pieniądze. Ma na to czas do 16 stycznia. Ponieważ procedura zgłaszania wierzytelności może być dla wielu osób trudna, najlepiej skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego rzecznika praw konsumentów lub specjalistów ze Stowarzyszenia Aquila.

Oprócz tego wszyscy klienci EC powinni wybrać nowego sprzedawcę energii. Prąd w ramach dostaw rezerwowych jest bowiem droższy niż przy zwykłych taryfach dla gospodarstw domowych.

Dodaj komentarz

*

code