Ruszyła XVIII edycja Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W programie mogą wziąć udział firmy, które na co dzień kierują się takimi zasadami, jak uczciwość, lojalność czy dobre zarządzanie pracownikami. Biznesmeni mogą zgłaszać się do 31 maja.
– Promujemy firmy, które działają zgodnie z etyką biznesu, czyli dbają o swoje otoczenie i stawiają na uczciwe postępowanie w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami, a także społecznością i władzą lokalną – mówi Mieczysław Bąk, prezes Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, która zajmuje się certyfikacją polskich przedsiębiorstw.
Firmy, które zgłoszą się do programu zostaną poddane weryfikacji pod kątem deklarowanych wartości. Ocenie będą podlegały wszystkie aspekty prowadzonej przez firmę działalności
– W pierwszym etapie należy wypełnić ankietę dotyczącą działalności przedsiębiorstwa – mówi Agnieszka Ujma z Biura Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. – Firma, która zdobędzie wymaganą liczbę punktów, przejdzie do drugiego etapu, podczas którego przeprowadzony będzie audyt. Chodzi o weryfikację informacji podanych w ankiecie – wyjaśnia Agnieszka Ujma.
Certyfikat i tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play” otrzymają te firmy, które w obu etapach otrzymają wymaganą liczbę punktów. Laureaci mogą posługiwać się znakiem „Przedsiębiorstwo Fair Play” w celach biznesowych i promocyjnych.
– Osiągnięcia certyfikowanych firm są prezentowane podczas różnych wydarzeń, w tym Gali Finałowej z udziałem przedstawicieli świata biznesu, polityki, kultury i mediów – mówi Agnieszka Ujma.
Wśród ubiegłorocznych laureatów znalazły się firmy między innymi z Wilkowa, Krzeszowa, Legnicy, Wrocławia, Głogowa, Lubina, Księginic i Chwałowic.
JW/MAT. ORGANIZATORA