Rzecznik konsumenta potrzebny od zaraz

Zamknięte w dobie koronawirusa starostwa powiatowe powodują, że nie można osobiście udać się do rzecznika praw konsumenta. A problemy w relacji klientów i sprzedawców wcale nie zniknęły.

Na problem tego typu napotkał pan Bronisław, który zwrócił się do nas z prośbą o pomoc. – Mam problem z dostaniem się do rzecznika praw konsumenckich. Istnieją tematy, w których musi on nam pomóc. To w związku z tym, że pewne instytucje nie do końca właściwie realizują umowy zawarte z klientami – mówi Bronisław Małaszewski.

Chociaż do rzecznika praw konsumenta nie można udać się osobiście, to jego praca właściwie się nie zmieniła. W Głogowie przyjmuje w dni powszednie od 7:30 do 10:00 oraz od 13:00 do 15:30. Inny jest natomiast rodzaj kontaktu. – W formie rozmów telefonicznych, mailowo lub pocztą tradycyjną – przyznaje Gabriela Adamus, powiatowy rzecznik konsumentów w Głogowie.

Telefoniczny kontakt może jednak powodować trudności. Zwłaszcza, jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana. – Tutaj mamy sprawdzone działanie. Jest możliwość wysłania wszystkich dokumentów na skrzynkę elektroniczną. Można też znaleźć na stronie starostwa wniosek konsumenta, wysłać i dołączyć załączniki. Wówczas z ramienia urzędu rozpatruję taki wniosek. Jeśli jest zasadny, występuję z pismem interwencyjnym do przedsiębiorcy w ochronie praw i interesów konsumenckich – tłumaczy Adamus.

Chociaż nie da się ukryć, że nadeszły trudne czasy, to głogowski rzecznik konsumentów nie zauważa większego zapotrzebowania ze strony klientów. Poziom zgłoszeń jest podobny do tego z ubiegłego roku.

– Zmieniła się jedynie struktura udzielanych porad. W ubiegłbym roku dużo spraw dotyczyło usług budowlanych, czy remontowych. Teraz konsumenci proszą o pomoc w sprawach turystycznych, transportowych i imprez okolicznościowych. Szczególnie chodzi tu o wesela i komunie – informuje Gabriela Adamus.

Numery telefonu do powiatowego rzecznika konsumentów znaleźć można na stronie internetowej starostwa lub przy wejściu do budynku urzędu.

Dodaj komentarz