Remont mostu w Sędziszowej. Ze Złotoryi do Świerzawy przez… Jawor

Na spore utrudnienia muszą się przygotować kierowcy jadący drogą wojewódzką ze Złotoryi do Świerzawy. Na początku marca rusza przebudowa zabytkowego mostu nad Kaczawą w Sędziszowej. Przeprawa zostanie zamknięta dla ruchu kołowego. Objazd wytyczono przez… Jawor.

Równo za tydzień, czyli w poniedziałek 4 marca rozpocznie się przebudowa mostu w Sędziszowej. W związku z tym droga zarządca drogi wojewódzkiej 328, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, wprowadzi tymczasową organizację ruchu na trasie Złotoryja-Świerzawa. Ponieważ wykonawca nie przewiduje ustawienia przeprawy tymczasowej, oficjalny objazd został poprowadzony drogami wojewódzkimi i krajowymi przez Jawor, Bolków i Kaczorów. To może wydłużyć przejazd ze Złotoryi do Świerzawy z 17 do 69 km.

Prawdopodobnie z takiej opcji nie będą korzystać lokalni kierowcy, którzy raczej wybiorą boczne drogi powiatowe i gminne.  Ze stolicy polskiego złota do Świerzawy będzie się można dostać przez Sępów i Gozdno lub przez Sędziszową i Lubiechową.

Wykonawcą robót budowlanych jest Zakład Inżynierii Lądowo-Wodnej JAZ z Kunic. Inwestycja będzie kosztować prawie 2 mln zł. Prace mają się zakończyć w połowie grudnia tego roku.

Most w Sędziszowej to obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji łukowej, ze sklepieniem wykonanym z ciosów kamiennych. To zabytek techniczny, znajdujący się pod ochroną konserwatora. Przebudowa ma być tak wykonana, by zachował się historyczny charakter przeprawy przez Kaczawę. Jednocześnie zakres zaplanowanych robót budowlanych umożliwi zwiększenie jego nośności oraz dostosuje obiektu do obowiązujących standardów dróg wojewódzkich.

Most jest obecnie w bardzo złym stanie technicznym, podobnie zresztą jak większość tego typu obiektów inżynieryjnych na biegnącej wzdłuż Kaczawy drodze wojewódzkiej 328. DSDiK, chcąc przedłużyć eksploatację wysłużonej przeprawy, kilka lat temu wprowadziła na niej zwężenie obustronne, które uniemożliwia mijanie się dwóch ciężarówek. Ruch na moście odbywa się w tej chwili wahadłowo – środkiem, co pozwala na przejazd pojazdów o większym tonażu.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku DSDiK wyremontowała zabytkową przeprawę pomiędzy Starą Kraśnicą i Wojcieszowem, a kilka lat wcześniej most w tej pierwszej miejscowości. Ku końcowi zmierzają prace budowlane na stawianym od nowa obiekcie mostowym w Nowym Kościele, najdłuższym na trasie 328. Na przebudowę czekają jednak jeszcze dwa walące się mosty w Starej Kraśnicy oraz przeprawy w Krzeniowie (na potoku Wilcza) i Świerzawie (na potoku Kamiennik), gdzie również ze względów bezpieczeństwa zarządca wprowadził obustronne zwężenia.

.

Fot. zlotoryjska.pl

Dodaj komentarz