Studia licencjackie na kierunku coaching zdrowego stylu życia oraz magisterskie na kierunku pielęgniarstwo? Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy planuje rozszerzyć ofertę dla przyszłych studentów.
Taki plan mają władze uczelni, które chcą uruchomić dwa nowe kierunki na wydziale nauk o zdrowiu i kultury fizycznej od roku akademickiego 2018/2019. Nauka będzie mogła się jednak rozpocząć dopiero po uzyskaniu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
– W związku z coraz większym zapotrzebowaniem na specjalistów zajmujących się szeroko pojętym zdrowiem publicznym PWSZ im. Witelona w Legnicy podjęła starania o utworzenie studiów pierwszego stopnia na kierunku coaching zdrowego stylu życia. Program kształcenia obejmuje szerokie spektrum wiedzy i umiejętności w zakresie promowania zróżnicowanych form prozdrowotnego stylu życia osób w różnym wieku i stanie zdrowia – wyjaśnia Mirosław Szczypiorski, rzecznik prasowy uczelni. – Realizowane treści kształcenia znacząco wpływają na rozwój osobisty. Nabyte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne pomogą stosować efektywną komunikację podczas sesji coachingowych, zadawać pytania świadczące o aktywnym słuchaniu i rozumieniu klienta oraz budować atmosferę wzajemnego szacunku i zaufania w relacji z klientem – dodaje.
Absolewnci tego kierunku nauczą się wspierania innych osób w rozwoju i osiąganiu własnych celów – zachęcają przedstawiciele legnickiej PWSZ. Inna możliwość, z jakiej mają korzystać żacy od przyszłego roku akademickiego, dadzą magisterskie studia na kierunku Pielęgniarstwo.
– Realizowanie studiów na kierunku pielęgniarstwo daje możliwość przygotowania kadr medycznych, niezbędnych do rozwoju edukacji społeczeństwa, poprawy bezpieczeństwa socjalnego oraz długości i jakości życia, co jest niezmiernie istotne w konfrontacji z ciągle zwiększającą się liczbą zachorowań na choroby cywilizacyjne, o których mówi się, że są epidemią XXI wieku – tłumaczy Szczypiorski. I dodaje: – Celem studiów magisterskich drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo jest dostarczenie wiedzy oraz umiejętności praktycznych przygotowujących absolwentów do sprawowania opieki nad chorymi, niepełnosprawnymi i umierającymi. Nacisk położony jest nie tylko na kształcenie w zakresie medycyny, ale także filozofii i etyki zawodu pielęgniarskiego czy psychologii i socjologii.