Od dzisiaj w pociągach Kolei Dolnośląskich za bilet można zapłacić kartą lub telefonem. Konduktorzy we wszystkich składach zostali wyposażeni w mobilne terminale do płatności bezgotówkowych.
Koleje wyposażyły drużyny konduktorskie w sumie w 240 mobilnych terminali płatniczych. W efekcie każdy z konduktorów obsługujących podróżnych będzie miał do dyspozycji swój własny. Urządzenia były testowane w pociągach dolnośląskiego przewoźnika od początku lutego. Po trzech miesiącach miała zapaść ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu na wyposażenie drużyn konduktorskich.
– Troska o bezpieczeństwo naszych pracowników i podróżnych jest naszym obowiązkiem. Dlatego zdecydowaliśmy się przyspieszyć wdrożenie przyjmowania płatności bezgotówkowych przez naszych kierowników pociągów i konduktorów – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Jednocześnie apelujemy do pasażerów o korzystanie z możliwości zapłaty za bilet kartą lub telefonem tak często, jak to tylko możliwe. Zależy nam żebyśmy wzajemnie minimalizowali ryzyko zakażenia koronawirusem.
Możliwość płatności kartą lub telefonem w pociągach to udogodnienie dla pasażerów, ale też dodatkowy środek bezpieczeństwa wobec epidemii koronawirusa.
Jeżdżący pociągami Kolei Dolnośląskich już wcześniej mieli kilka możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Pełna oferta przewoźnika jest bowiem dostępna w internetowym systemie sprzedaży eKD, aplikacji mobilnej SkyCash oraz na platformie KOLEO.