PASZOWICE. Bezpłatne usuwanie azbestu

azbestWłaściciele nieruchomości, na których znajduje się azbest, mają szansę na jego bezpłatne usunięcie i utylizację. Co trzeba zrobić ?

Do 5 lutego 2016 r. należy złożyć wniosek do sekretariatu Urzędu Gminy w Paszowicach. Wersja elektroniczna wniosku znajduje się na stronie www.paszowice.pl lub papierowa w sekretariacie urzędu.
Przed wypełnieniem wniosku, należy zapoznać się z regulaminem wykonywania i finansowania przedsięwzięcia usuwania azbestu i materiałów zawierających azbest na terenie Gminy Paszowice w roku 2016.
Ponadto wszyscy właściciele posesji, na których znajduje się azbest (zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31) do dnia 31 stycznia zarówno ujęci w inwentaryzacji, jak i nie, mają obowiązek w każdym roku kalendarzowym składania informacji o wyrobach zawierających azbest.

W Gminie Paszowice sukcesywne usuwanie wyrobów azbestowych rozpoczęło się w roku 2015. W ramach akcji usunięto ponad 35 ton eternitowych płyt falistych zalegających na prywatnych posesjach. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy sfinansowano w 15 % z budżetu Gminy Paszowice oraz w 85% z dotacji. Całkowity koszt usunięcia odpadów azbestowych w 2015 r. wyniósł ponad 14.600 zł, w tym: koszt poniesiony z budżetu gminy to ponad 2 tyś. zł, a dotacja zewnętrzna była w wysokości 12 tyś. zł.

Wszelkich informacji dotyczących usuwania azbestu można uzyskać u Piotra Chruściela, kom. 604 439 211.

źródło: GMINA PASZOWICE

Dodaj komentarz