Nadal nie wiadomo, czy jedna ze spółek grupy KGHM, Pol-Miedź-Trans, będzie miała partnera strategicznego. Miało nim być PKP Cargo. Rozmowy jednak przeniosły się na wyższy szczebel, dlatego pracownicy i przedstawiciele PMT mogą tylko czekać.
Przypomnijmy, że niedawno trzy części przedsiębiorstwa przekazano różnym spółkom w ramach Grupy Kapitałowej KGHM.
– Wydział przewozów osobowych został przekazany spółce „Mercus”, oddział obrotu produktami naftowymi trafił do Energetyki, natomiast wydział transportu towarowego i spedycji przekazano do spółki KGHM Zanam – mówi Marek Danysz, rzecznik prasowy PMT.
Wraz z przekazaniem oddziałów pracodawcę zmieniło około 300 osób. Przez rok wszyscy mają zapewnioną pracę i płacę takie, jak w Pol-Miedź-Transie. Później będą musieli zmienić warunki umów. Strategia spółki zakłada jej rozwój, dlatego potrzebny był partner strategiczny.
– Nowy partner branżowy miał wnieść do spółki nowy tabor kolejowy. Rozwój firmy, mam nadzieję, będzie oznaczał wzrost wynagrodzeń i nowe miejsca pracy – mówi Dorota Zielonko, przewodnicząca ZZPPM PTM.
PKP Cargo – potencjalny partner strategiczny miałby przejąć 49 procent udziałów Pol-Miedz-Trans. Przedstawiciele PMT nie wiedzą czy rozmowy trwają i na jakim są etapie.
– Projekt jest realizowany, stroną jest właściciel Pol-Miedź-Trans, czyli KGHM. O szczegóły rozmów trzeba zapytać właśnie właściciela PMT – dodaje Danysz.
Jednak przedstawiciele KGHM na razie nie chcą komentować sprawy i nie zdradzają szczegółów.
Zobacz także: