Dobra wiadomość dla fanów Pustek. Zespół wystąpi w Centrum Kultury „Muza” już 17 kwietnia. Bilety na koncert, który o godz. 19 rozpocznie się w Klubie Pod Muzami, w cenach: 30 zł i 40 zł w dniu koncertu.
Ostatnią płytą „Wydawało się” z 2015 r. Pustki postanowiły przypomnieć swoje najważniejsze utwory, które nierzadko mają prawie tyle lat co zespół. Avant pop chyba starzeje się jak wino, bo nawet po piętnastu latach, choćby takie „Doskonałe popołudnie” brzmi zdumiewająco świeżo. Zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie rock z „post” i „minimal” w nazwie. Na płycie znalazły się dwa premierowe utwory „O krok” oraz „Liczę do dwóch”, a także zbiór najważniejszych piosenek z lat 2000-2015.
Zespół został założony w sierpniu 1999 r. w Ostrówku pod Warszawą przez gitarzystę Radka Łukasiewicza, perkusistę Grzegorza Śluza i śpiewającego basistę Janka Piętkę. Jako że próby formacji odbywały się w komórce zwanej kolokwialnie „pustkami”, muzycy postanowili nazwać swój zespół Pustki. Debiutancka płyta „Studio Pustki” ukazała się w 2001 r. Album zebrał wiele pozytywnych recenzji w muzycznej prasie, a promująca go piosenka „Patyczak” zyskała status alternatywnego przeboju.
Niedługo po wydaniu debiutanckiej płyty doszło do zmian w składzie. Zespół opuścili grająca na instrumentach perkusyjnych Milena Łukasiewicz oraz klawiszowiec Daniel Pigoński (który założył później takie formacje jak Elektrolot czy Polpo Motel). Nowym nabytkiem grupy został basista Filip Zawada. Janek Piętka, dotychczasowy basista, przejął natomiast funkcję klawiszowca. W tym zestawieniu personalnym nastąpił okres grania rozbudowanych, improwizowanych i w dużej mierze instrumentalnych kompozycji (występy m. in. na Festiwalu Wujek). Do 2006 r. zespół wydał jeszcze dwie płyty.
Oprócz nagrywania regularnych albumów zespół stworzył też muzykę do filmów „Doskonałe popołudnie” w reżyserii Przemysława Wojcieszka, „Marco P. i złodzieje rowerów” w reżyserii Bodo Koxa oraz do radzieckiego, niemego, przedwojennego filmu „Aelita”, którego reżyserem był Jakow Protazanow. Pustki napisały też muzykę do spektakli „Cokolwiek się zdarzy, kocham cię”, „Osobisty Jezus” i „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”, wszystkie trzy przedstawienia w reżyserii Przemysława Wojcieszka.
Na początku 2007 r. doszło do kolejnych zmian personalnych w grupie – najpierw zespół opuścił basista Filip Zawada, a kilka miesięcy później wokalista i współzałożyciel zespołu Janek Piętka. Zespół postanowił jednak kontynuować działalność, funkcję głównego wokalu przejęła Barbara Wrońska, a w kwietniu 2007 r. basistą został Szymon Tarkowski, znany z takich formacji jak Wiosna czy Płyny. Grupa postanowiła wówczas przenieść na stałe swoją działalność z Ostrówka do Warszawy.
W 2008 r. ukazała się czwarta płyta grupy zatytułowana „Koniec kryzysu”, promowana singlem „Parzydełko”. Okazała się kolejnym przełomem w karierze zespołu, zdobywając jeszcze większą popularność niż jej poprzedniczka „Do Mi No”. Zespół zebrał znakomite recenzje, został nominowany do wielu prestiżowych nagród, takich jak Paszport Polityki czy Fryderyk. Radiowa Trójka oraz popkulturowe pismo „Pulp” uznały Pustki za zespół roku, a „Koniec kryzysu” za album roku 2008.
W 2009 r. na rynku pojawił się nowy album zespołu Pustki zatytułowany „Kalambury”. Tworzy go 12 piosenek z tekstami poetyckimi m. in. Danuty Wawiłow, Bolesława Leśmiana, Stanisława Wyspiańskiego, Tadeusza Gajcego czy Władysława Broniewskiego. Wraz z zespołem wykonują je zaproszeni goście – Katarzyna Nosowska i Artur Rojek.
W marcu 2014 r. ukazał się album ,,Safari”, który został doceniony przez krytyków i publiczność, pojawił się we wszystkich najważniejszych podsumowaniach muzycznych roku 2014 i został nominowany do licznych nagród m. in: Fryderyki czy Róże Gali.
ŹRÓDŁO CK MUZA