GMINA LUBIN. Śmieci po nowemu /video/

z14336750AA,Dzwony-do-segregacji-smieci-przy-ul--WarszawskiejOd początku września obowiązywać będzie nowy system gospodarki odpadami w gminie Lubin.  Odbiór odpadów będzie się odbywał zgodnie z harmonogramami (oddzielnie dla każdego rodzaju odpadu), które zostaną udostępnione, po ich uzgodnieniu z przedsiębiorcą odbierającym odpady.

Pod koniec sierpnia, przy wprowadzeniu nowego systemu zbiórki zostaną zabrane pojemniki zbiorcze na odpady segregowane, znajdujące się w każdej z miejscowości na terenie gminy. Od tego czasu odpady papieru, szkła oraz plastiki należy gromadzić w dostarczonych przez przedsiębiorcę workach.

Właściciele nieruchomości, którzy zadeklarują selektywną zbiórkę odpadów wyposażeni zostaną w worki o minimalnej pojemności 80 l. do zbiorki odpadów: papieru (kolor niebieski), szkła (zielony), tworzyw sztucznych (żółty) i odpadów biodegradowalnych (brązowy). Odpady zmieszane gromadzone będą w czarnych pojemnikach.

W zależności od rodzaju odpadów będą one zabierane z posesji nie rzadziej niż raz na dwa, cztery lub osiem tygodni, a w przypadku elektrośmieci i odpadów wielkogabarytowych – raz na sześć miesięcy.

Wprowadzane zmiany – to m.in. efekt wniosków z ankiety, która trafiła do mieszkańców Gminy Lubin. W badaniu oceniany był dotychczasowy system gospodarki odpadami, mieszkańcy sugerowali także zmiany, które go usprawnią.

Ważne jest również to, że gmina nie przejęła obowiązku gospodarowania odpadami od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych.

W związku z powyższym właściciele np. sklepów, zakładów usługowych itp. zobowiązani są do podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych z firmą, która wykonuje te zadania.

SZAT/zdjęcie ilustracyjne

Dodaj komentarz