GŁOGÓW. Sporo nowości w PWSZ, ale rekrutacja po staremu

PWSZ_NOWESystem kształcenia, który ma jeszcze lepiej przygotować absolwentów Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie do potrzeb rynku pracy to główne nowości, jakie wprowadzono w uczelni. Mówili o nich dyrektorzy Instytutów: Ekonomicznego, Politechnicznego i Humanistycznego podczas piątkowej konferencji. 

Jeśli chodzi o ekonomię, to wzrośnie liczba zajęć praktycznych do minimum 60 procent i – jak zapowiedziała Aneta Dziubek, zastępca dyrektora Instytutu Ekonomicznego – przez jeden semestr studenci będą odbywać praktyki zawodowe w zakładach pracy nie tylko w kraju, ale także za granicą.

– Po konsultacjach z przedstawicielami zakładów pracy nauczanie zostało dostosowane do lokalnego rynku pracy – dodał Paweł Modzel, dyrektor Instytutu Politechnicznego. – Firmy zgłaszają się do nas o kontakt z absolwentami naszej uczelni i myślę, że ta tendencja będzie się rozwijać.

Nowe media – to z kolei nowość w PWSZ, którą wprowadzono także po konsultacjach społecznych. Będą trzy specjalności: psychologia komunikacji społecznej, Public Relations, Social Media i reklama oraz Europejska edukacja kulturowa.

– W przekonaniu moim i mojego zespołu, takie specjalności mogą spowodować, że absolwent, który jest bardzo świadomy, będzie miał w czym wybierać – stwierdziła Sławomira Lisewska, dyrektor Instytutu Humanistycznego.

Rekrutacja w PWSZ trwa do 23 lipca i prowadzona jest według dotychczasowych zasad: dokumenty można złożyć w dziekanacie lub przesłać drogą mailową.

– To jest mała uczelnia, dlatego nie wprowadziliśmy jeszcze zapisów on-line – wyjaśniła Aneta Dziubek. – To są spore koszty zakupu programu, a także jego zabezpieczenia, a my staramy się oszczędzać – dodała.

UR

Dodaj komentarz