„e-Polkowice” frontem do mieszkańców

W ratuszu zaprezentowano dziś projekt „e-Polkowice”, dzięki któremu mieszkańcy gminy, ale też przedstawiciele różnych instytucji będą mogli załatwić wiele urzędowych spraw drogą elektroniczną. Podstawą do tego jest Profil Zaufany.

– Projekt rozpoczął się trzy lata temu – przypomniał burmistrz Wiesław Wabik. – Powstało kilka systemów do obsługi klientów.

Są to m.in. systemy: do konsultacji społecznych, petycji i Budżetu Obywatelskiego, księgowo-podatkowy, informacji przestrzennej, Biuletyn Informacji Publicznej, elektronicznego obiegu dokumentów czy do planowania i realizacji budżetu w urzędzie gminy i jednostkach organizacyjnych.

Aby jednak korzystać z usług elektronicznych w ramach projektu trzeba założyć Profil Zaufany. W Polkowicach można to zrobić np. w urzędzie gminy czy starostwie powiatowym. Punkt potwierdzenia Profilu Zaufanego mieści się w kancelarii ratusza.

– Drogą elektroniczną można będzie regulować zobowiązania wobec gminy, na przykład, płacić podatki – mówił Marcin Szydłowski z UG Polkowice. – Dostępne są też wnioski o dopłaty paliwowe. Z kolei, w systemie informacji przestrzennej można złożyć wnioski o wypis/wyrys z miejscowego planu zagospodarowania.

Uruchomiona też została aplikacja mobilna „e-Polkowice”, dzięki której mieszkańcy mogą zgłaszać np. dzikie wysypiska, uszkodzone chodniki czy ławki oraz awarie. Dostępna jest w Google Play i App Store. Wystarczy zrobić telefonem zdjęcie, dać krótki opis i wysłać do urzędu.

Szacunkowy koszt projektu wynosi ok. 3,5 mln złotych, z czego 85 proc. stanowią środki unijne.

Fot. UR

Dodaj komentarz

*

code