Dziś otwarcie nitki S3 z Lubina do Polkowic!

Na tę chwilę od kilku lat czekali zarówno kierowcy jak i mieszkańcy Zagłębia Miedziowego. Jeszcze dzisiaj zostanie oddana do użytku jedna nitka drogi ekspresowej S3 z Lubina do Polkowic. Docelowo cała inwestycja ma zostać ukończona do końca czerwca przyszłego roku.

Przypomnijmy, że ponad 14-kilometrowy fragment ekspresówki łączący Lubin z Polkowicami pierwotnie miał zostać oddany do użytku w połowie 2018 roku. Tak się jednak nie stało. Ostatecznie główny inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zerwała umowę z ówczesnym wykonawcą włosko-polskim konsorcjum firm Salini&Pribex.

W czerwcu tego roku na plac budowy weszła spółka Mota Engil, która wcześniej bez zastrzeżeń i w terminie wykonała 11-kilometrowy odcinek S3 pomiędzy węzłami Lubin Południe – Lubin Południe. Nowy wykonawca zobowiązał się, że 25 procent prac, jakie pozostało do ukończenia całej inwestycji, wykona do końca pierwszego kwartału 2021 roku. Czy spółka wywiąże się z zapisów zawartych w kontrakcie? O tym się przekonamy w najbliższych miesiącach. Tymczasem już dziś kierowcy będą mogli przejechać jedną nitką nowej trasy S3.

– Zostanie oddane od użytku 6 kilometrów tzw. jezdni południowej z trzema pasami ruchu plus pas awaryjny w kierunku Legnicy. Ruch będzie się odbywał pasami zewnętrznymi, natomiast pas środkowy będzie służył jako dodatkowe zabezpieczenie. Będzie on rozdzielał kierunki ruchu – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

– Na węźle Lubin Północ dostępne będą wszystkie łączniki, za wyjątkiem relacji zjazdowej z drogi krajowej nr 3 na S3 w kierunku Legnicy. Z kolei węzeł Polkowice Południe dostępny będzie w pełnym zakresie, co oznacza, że przejadą nim kierowcy jadący z Lubina do Polkowic i z Polkowic do Lubina.

Na pozostałej części opisywanego odcinka, od węzła Lubin Północ do węzła Kaźmierzów, wykonawca kontynuuje prace na wszystkich frontach robót.

Prowadzone są roboty mostowe, branżowe oraz przy układaniu nawierzchni. Wykonywane są zarówno roboty ziemne (górne warstwy nasypów), roboty konstrukcyjne w zakresie wykonywania nawierzchni (podbudowy z kruszywa, warstwy bitumiczne), wykończeniowe (profilowanie i humusowanie skarp, humusowanie pasa rozdziału). Trwają również prace przy wykonywaniu poboczy oraz rowów o specjalnej konstrukcji mineralno-organicznej (chłonnych), trwa wykonywanie przepustów pod drogami.

– czytamy w dzisiejszym komunikacie opublikowanym na oficjalnej stronie GDDKiA.

Dodaj komentarz

*

code