Dziesiątki tysięcy mandatów. Najwięcej w Lubinie (WIDEO)

Odcinkowy-pomiar-prędkości-1Lubin na tej liście zdecydowanie przoduje. Przez ostatnie dziewięć miesięcy odcinkowy pomiar prędkości odnotował tu 20,5 tys. wykroczeń drogowych! To prawie jedna czwarta naruszeń zarejestrowanych w ubiegłym roku przez OPP w całej Polsce.

W tej chwili odcinkowe pomiary prędkości prowadzone przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) w 30 miejscach w kraju. W sumie od chwili uruchomienia – od końca 2015 roku i początku 2016 – punkty te zarejestrowały 88,8 tys. przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości przez kierowców.

Na tej liście na samym szczycie znalazł się Lubin, w którym pomiar prowadzony jest na drodze krajowej numer 3 w obu kierunkach ruchu. Od kwietnia do końca 2016 roku odnotowano tu 20,5 tys. naruszeń przepisów. Gdy zajrzymy jednak w szczegółowe statystyki, zobaczymy, że coraz częściej kierowcy ściągają nogę z gazu przejeżdżając przez lubiński odcinkowy pomiar prędkości. Przez pierwsze trzy miesiące, od kwietnia, dozwoloną prędkość przekroczono tu ponad 13 tys. razy, przez kolejne trzy zaledwie 5 tys., a przez ostatnie trzy miesiące 2016 roku – ponad 2,3 tys. razy.

Na drugim miejscu w rocznych statystykach uplasowało się Karniewo w województwie Mazowieckim (10,5 tys. wykroczeń), choć tutaj OPP działa nieco dłużej niż w Lubinie, bo od grudnia 2015 roku.

Sporo przekroczeń prędkości było również w miejscowości Zakręt w województwie mazowieckim (7,2 tys.), w Iskrzyni w województwie podkarpackim (5,3 tys.) i w Rybitwach w województwie mazowieckim (5 tys.).

odcinkowy-pomiar-prędkości-766x321

Niestety zarządzający odcinkowym pomiarem prędkości CANARD nie prowadzi badań natężenia ruchu na drogach, więc nie jest w stanie wskazać, czy ma to wpływ na liczbę zarejestrowanych w poszczególnych punktach przekroczeń prędkości. Nie udostępniono nam również statystyk dotyczących miejsca zamieszkania kierowców, którzy w ubiegłym roku zostali ukarani za zbyt szybką jazdę krajową trójką w Lubinie.

Przypomnijmy, odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie prowadzony jest na krajowej trójce, na dystansie między salonem marki BMW a szybem „Bolesław”. Fotoradary rejestrują przejazd auta na początku i na końcu odcinka, a następnie wyliczana jest średnia prędkość samochodu. Jeśli będzie wyższa od dozwolonej, do systemu trafi alert uruchamiający procedurę wystawienia mandatu. Nie wystarczy zatem zwolnić w miejscach samego pomiaru. Jak wskazuje CANARD, przewaga tego typu urządzeń polega między innymi na możliwości wymuszenia na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na dłuższym odcinku drogi.

Grafika: CANARD

Dodaj komentarz