Na stacji kolejowej Lubin pojawiły się już materiały budowlane. Jednak na robotników i rozpoczęcie prac trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Jak udało nam się dowiedzieć, roboty ruszą w lutym przyszłego roku.
Na dostarczone na lubińską stację materiały, a dokładnie szyny i podkłady betonowe, zwrócili nam uwagę Czytelnicy.
– Przygotowania do modernizacji idą pełną parą. Na całej linii już można zauważyć materiał – napisał do nas pan Kamil, jednocześnie przesyłając zdjęcia.
Rzecznik prasowy firmy Torpol, która wygrała przetarg zorganizowany przez PKP PLK i zajmuje się remontem linii kolejowej nr 289 z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa, potwierdza, że rozpoczęto dostawy materiałów niezbędnych do wykonania robót, czyli szyn, podkładów, ścianek i płyt peronowych.
– Obecnie trwają prace projektowe i pozyskiwanie niezbędnych decyzji. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest od 19 lutego 2018 r. na stacji Lubin Górniczy, a od 1 marca 2018 r. na odcinku od Legnicy do Lubina Górniczego – informuje Piotr Odzijewicz, rzecznik prasowy Torpolu.
Prace na odcinku Legnica – Lubin Górniczy będą prowadzone do października 2018 roku, zaś na lubińskiej stacji do czerwca 2019 roku. Robotnicy zajmą się także fragmentem z Lubin do Rudnej Gwizdanowa.
Cały projekt ma zostać zrealizowany, według planów, w 24 miesiące.
Przez ten czas zmodernizowanych zostanie 40 km linii kolejowej, wyremontowanych sześć przystanków oraz trzy stacje. Ponadto powstanie też jeden nowy przystanek – Lubin Stadion, który będzie służył do obsługi imprez masowych na stadionie.
– W ramach zadania przewidziana jest wymiana nawierzchni torów i rozjazdów, wymiana konstrukcji i nawierzchni na peronach na stacjach i przystankach, wymiana nawierzchni przejazdów, zabudowa elektrycznych napędów w rozjazdach wraz z ich centralizacją, częściowa wymiana słupów sieci trakcyjnej, remont budynków związanych z prowadzeniem ruchu, zabudowa urządzeń telekomunikacyjnych i łącznościowych, zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych – wylicza Odzijewicz.
Po remoncie pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tą trasą z prędkością 120 km na godzinę, zaś towarowe – 80 km na godzinę.
Inwestycja ma pochłonąć około 200 mln zł. Torpol ma nie tylko wyremontować linię numer 289, ale również ją zaprojektować. Projekt realizowany jest bowiem w formule „Projektuj i buduj”.
Poprzednio o inwestycji pisaliśmy TUTAJ.