Do 15 listopada mieszkańcy, którzy mają na terenie swoich gospodarstw materiały zawierające azbest mogą starać się w chojnowskiej gminie o dofinansowanie na jego usunięcie. Z pomocy tej skorzystało już 66 właściciel posesji.
Na ten cel gmina Chojnów pozyskała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Kwota 46.864,00 zł pokryje 85 proc. kosztów. Dzięki współfinansowaniu zadania przez wójta, mieszkańcy nie ponosili żadnych kosztów związanych z likwidacją azbestu.
– Azbest to niebezpieczny materiał, który może szkodzić zdrowiu. Chcemy sukcesywnie usuwać go z terenu gminy, dlatego zabezpieczyliśmy środki, aby w kolejnych latach kontynuować nasz program i ponownie będziemy wnioskować o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska – komentuje wójt Andrzej Pyrz.
Obecnie w gminie trwa aktualizacja ewidencji gospodarstw, na terenie których można znaleźć materiały zawierające azbest. By móc skorzystać z finansowego wsparcia ich właściciele muszą zgłosić posesję do tejże ewidencji, wypełniając formularze dostępne na w urzędzie i na jego stronie internetowej. Procedura potrwa do 15 listopada.
Urzędnicy wyliczają, że dotychczas z tej możliwości skorzystali już właściciele 66 posesji na terenie gminy. I porównują obrazowo: pozbyliśmy się azbestu o wielkości pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej. – Akcja przyjęła się bardzo dobrze, dotarło do nas wiele sygnałów od zadowolonych mieszkańców. Mamy nadzieję na przeprowadzenie kolejnej akcji na jeszcze większą skalę – komentuje Radosław Lipa, insp. ds. ochrony środowiska i gospodarki odpadami w urzędzie gminy.
Każdy, kto jest zainteresowany zgłoszeniem swojej posesji do ewidencji i pozyskaniem dofinansowania może to zrobić w urzędzie lub drogą elektroniczną. Szczegółów urzędnicy udzielają także pod nr tel. 76 818 79 08 (wew. 49).