Zarząd CCC podjął decyzję o sprzedaży należącej do grupy spółki w Niemczech. Zamiast prowadzić samodzielną sprzedaż, polkowicka firma nawiązała współpracę z Hamm-Reno Group, drugą co do wielkości siecią obuwniczą w tym kraju.
Decyzja o zmianie sposobu działalności na niemieckim rynku spowodowana jest tym, że pod własnym szyldem CCC nie podbiła serc tamtejszych klientów. Władze polkowickiej grupy postanowiły zrezygnować z nierentownego modelu i zamieniły swoją niemiecką spółkę na 30,5 proc. udziałów w HR Group. Ona z kolei ma skorzystać z mocy produkcyjnych i potencjału zakupowego grupy CCC.
Działająca od ponad 130 lat HR Group prowadzi w Niemczech i Austrii 363 sklepy pod marką Reno i sieć hurtową Hamm, dostarczającą towary do ponad 2 090 punktach sprzedaży, m.in. w marketach sieci Metro i Tesco. Obuwie z fabryk CCC kupi już na potrzeby przyszłorocznego sezonu jesień – zima.
– Transakcja z HR Group to najlepsze dla nas rozwiązanie strategiczne sytuacji na niemieckim rynku. Osiągamy parę korzyści na raz. Z jednej strony sprzedajemy nieudany dla nas biznes w Niemczech lokalnym specjalistom, którzy wiedzą, jak zarabiać na tym rynku i na pewno wyprowadzą go na prostą. Z drugiej zostaniemy mniejszościowym akcjonariuszami dochodowej firmy, która jest drugim największym graczem w Niemczech, numerem 1 na rynku obuwniczym w Europie – komentuje Dariusz Miłek, prezes CCC.
W tej chwili sieć sprzedaży CCC obejmuje 1 181 sklepów, z czego ponad połowa znajduje się za granicą. W zeszłym roku grupa osiągnęła ponad 4,1 mld zł przychodu. Jej towary mogę kupować klienci w 23 krajach. W 18 CCC ma salony stacjonarne, w pozostałych firma prowadzi e-sprzedaż.
Nowej hali sportowej dla CCC naprzeciwko McDonalds też nie będzie.