Po A4 nadal tylko 40 km/h. Autostrada czeka na remont

Wracamy do sprawy zapadniętej nawierzchni dolnośląskiego odcinka autostrady A4. Od niedzieli wszystkie pasy są przejezdne, ale w miejscu, gdzie doszło do awarii, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o przyczynach uszkodzenia jezdni i planach jej naprawy.

Przypomnijmy, że w miniony piątek na jezdni autostrady A4 w kierunku granicy uszkodzeniu uległo kilka płyt betonowych. – Stwierdzone zostało samoistne zdylatowanie płyt betonowych, co doprowadziło do odspojenia płyt nawierzchni. Na jezdni widoczne były wypiętrzenia płyt względem siebie. Niezwłocznie podjęto decyzję o doraźnej naprawie z wykorzystaniem szybkich metod naprawczych – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

W niedzielę udrożnione zostały oba pasy autostrady A4 w kierunku zachodnim. Wprowadzono też czasowe ograniczenie prędkości przejazdu do 40 km/h. W najbliższym czasie planowana jest wymiana uszkodzonych płyt nawierzchni betonowej. Ruch jezdnią w kierunku Wrocławia odbywa się cały czas bez utrudnień.

– Ruch bez ograniczeń w kierunku Zgorzelca przywrócimy w najbliższym czasie, po wymianie uszkodzonych płyt nawierzchni betonowej. Prace zostaną wykonane przy użyciu technologii betonu szybkosprawnego, aby do minimum ograniczyć czas ich trwania oraz związane z tym utrudnienia – dodaje przedstawicielka Dyrekcji.

Dodajmy, że awaria dotyczy odcinka poniemieckiej autostrady przebudowanej w latach 1994-1996. Jest to odcinek drogi, który wchodzi w zakres opracowania Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną (TEL) rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa.

– Umowę na jego wykonanie podpisaliśmy w maju 2019 r. Analizie poddano warianty budowy autostrady w nowym śladzie (na północ i południe od obecnego przebiegu) lub rozbudowy w istniejącym przebiegu do przekroju dwa razy po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (trzy pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (trzy pasy ruchu + pas awaryjny). W listopadzie 2019 r. analizę rozszerzono o Studium Korytarzowe nowej drogi ekspresowej S5 do połączenia z drogą ekspresową S3 – wyjaśnia Magdalena Szumiata.

Fot. GDDKiA

Dodaj komentarz