Od dziś kierowcy mogą już jeździć nowym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Takowy został otwarty w województwie lubskim i połączył on Zielona Górę z Niedoradzem. Tymczasem w przypadku „miedziowego” odcinka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali się czymś innym…
Oddany dzisiaj do użytku ponad 13-kilometrowy odcinek S3 zbudowała firma Budimex. Ta sama, która zajmowała się budową odcinka z Legnicy do Chróstnika. Początkowo zakładano, że fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Okazało się jednak, że konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd też półroczne opóźnienie.
Końca dobiegają już prace przy 17-kilometrowym odcinku trasy S3 Niedoradz – Nowa Sól. Wszystko wskazuje na to, że zostanie on oddany do użytku jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
Przypomnijmy również, że od połowy września możemy już jeździć nowym fragmentem S3 z Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic. Ta inwestycja kosztowała GDDKiA prawie miliard złotych.
Tymczasem wrocławski oddział Dyrekcji pochwalił się na swoim Twitterze, że w okolicach węzła Lubin Zachód trwa właśnie budowa obwodu utrzymania drogi. Inwestycja powinna zostać ukończona do końca czerwca przyszłego roku.
Trwa budowa Obwodu Utrzymania Drogi #OUD #Lubin przy węźle #LubinZachód #S3 #DolnyŚląsk. Pogoda sprzyja pracom brukarskim, ziemnym oraz budowie magazynu soli. Planowane zakończenie prac to II kw. 2019 @GDDKiA @MI_GOV_PL pic.twitter.com/9aM9rIVmQL
— Magda Szumiata (@mszumiata) 30 listopada 2018
Obwód utrzymania drogi ekspresowej jest niezwykle istotnym elementem infrastruktury drogowej. Znajduje się tam magazyn soli, warsztaty, garaże oraz budynek administracyjny. Jego zadaniem jest m.in. prowadzenie odśnieżania, dbanie o porządek w pasie drogowym, prowadzenie drobnych prac konserwacyjnych, naprawa uszkodzonych w barier, a także ogólna dbałość o bezpieczeństwo podróżnych.
Na wyposażeniu obwodu są m.in. samochody przeznaczone do patrolowania i utrzymania drogi oraz stosowania odpowiedniego oznakowania, pojazdy z wyposażeniem do utrzymania zimowego tj. solarki i pługi śnieżne (w czasie trwania okresu zimowego), wielofunkcyjny uniwersalny pojazd do koszenia, zamiatania, odśnieżania, mycia znaków
drogowych, ładowarka do soli, przyczepy do oznakowania i zabezpieczania drogi ekspresowej. Dyżurny w obwodzie utrzymania drogi pełni całodobowy nadzór nad trasą.
.
Fot. GDDKiA via Twitter