Ważny krok w stronę przebudowy autostrady A4

Warszawska spółka WYG International sporządzi dokumentację techniczną dotyczącą rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. W Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu podpisano dziś umowę na wykonanie tego zadania.

Przypomnijmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierzała przeznaczyć maksymalnie 4,6 miliona złotych na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno-ekonomiczno-logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. Projektanci przeanalizują wszystkie warianty działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka A4.

– Przetarg ten ma na celu przede wszystkim oszacowanie kosztów oraz wybór najlepszego wariantu przebiegu autostrady A4. Wtedy też okaże się czy konieczna będzie budowa czy tylko rozbudowa istniejącego odcinka – tłumaczy Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

Do przetargu zgłosiło się osiem firm. Rozbieżności cenowe pomiędzy nimi były dość spore. Najniższa oferta opiewa na kwotę 1,7 mln zł. Została ona przedstawiona przez warszawską spółkę WYG International i to ona zgodnie z przewidywaniami wygrała przetarg.  Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od dnia podpisania umowy.

Przeanalizowane zostaną co najmniej trzy warianty rozwiązań:

Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

Wariant 2 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

Wariant 3 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Więcej na temat planów dotyczących dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pisaliśmy m.in. tutaj.

Dodaj komentarz