Dwa nowe perony i odnowione cztery kilometry torowiska to część inwestycji, jaka rozpoczyna się właśnie na stacji Wróblin Głogowski. To część ruchliwej kolejowej trasy nr 273, popularnie nazywanej Nadodrzanką. PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą na modernizację stacji ponad 27,5 mln zł.
Oprócz pasażerskich pociągów dalekobieżnych przez Wróblin Głogowski przejeżdża codziennie około 45 składów towarowych, z których część obsługuje pobliską hutę miedzi. Aby zwiększyć przepustowość stacji, konieczne było zmodernizowanie odcinka linii. Oprócz remontu 4 kilometrów torów wykonawca – jaworska firma Infrakol – ma wymienić 10 rozjazdów, na których zainstalowane będą nowe urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewniające sprawne kierowanie ruchem zimą. Pojawią się nowe wsporniki sieci trakcyjnej, naprawione zostaną trzy mosty i dwa przepusty kolejowe.
Zmiany czekają też wsiadających na tej stacji pasażerów.
– Dla podróżnych zdecydowanie poprawią się warunki obsługi. Po przebudowie, dwa dwustumetrowe perony będą miały nową nawierzchnię i będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia do peronów będą przystosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zostanie zamontowane nowe, ledowe oświetlenie. Odnowione będą wiaty oraz ławki – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Inwestycja ma umożliwić osiąganie w tym miejscu prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 100 km/h przez towarowe.
Umowa między PKP PLK a Infrakolem zakłada, że prace zakończą się za dwa lata.