Przejazd nadal zamknięty

Przejazd kolejowy przy ulicy 1 Maja w Lubinie pozostanie zamknięty jeszcze przez kilka dni. Remont przedłużył się ze względu na niespodziewane odkrycie.

Remont drugiej części przejazdu, od ulicy Chocianowskiej rozpoczął się 13 stycznia i miał potrwać do 27 stycznia. Prac nie udało się jednak jeszcze zakończyć i przejazd wciąż jest zamknięty dla ruchu samochodowego. Objazd wyznaczono przez al. Kaczyńskiego. Samochody osobowe mogą korzystać również z przejazdu kolejowego na ul. Stary Lubin.

– Remont potrwa maksymalnie do 7 lutego – mówi dziś Piotr Wałowski, kierownik budowy z firmy Torpol, która na zlecenie PKP PLK zajmowała się modernizacją linii kolejowej nr 289 z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa, dodając, że prace przedłużyły się ze względu na niespodziewane odkrycie obrotnicy kolejowej, której nie było na planach. Trzeba było ją usunąć, aby wzmocnić zabudowę podtorza.

W ramach prac zdemontowano nawierzchnię i tory. Roboty ziemne polegały na wzmocnieniu zabudowy podtorza. W ramach tej inwestycji będzie też odtworzona nawierzchnia wzmacniająca i płyt wielkogabarytowych oraz asfaltu pomiędzy dwiema liniami kolejowymi. Dodatkowo wymienione zostanie około 150 metrów torów na linii kolejowej nr 971.

To już drugi remont i zamknięcie przejazdu kolejowego przy ulicy 1 Maja. Od lipca do września ubiegłego roku trwały prace na jego pierwszej części. Druga część pozostała niewyremontowana. Kolejarze musieli bowiem zostawić dostęp dla pociągów towarowych, które jeżdżą do KGHM, dlatego przejazd remontowany jest w dwóch etapach. P

Modernizacja przejazdu kolejowego przy ul. 1 Maja to część większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej nr 289 z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa. Wartość inwestycji współfinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 to ponad 197 mln zł netto.

Dodaj komentarz