Projekt MARLO podsumowany

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie wraz ze Stowarzyszeniem Kaczawskim zorganizowało konferencję podsumowującą projekt współpracy pn. Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją. MARLO to propozycja współpracy 7 Lokalnych Grup Działania z terenu Dolnego Śląska.

Na uroczystą konferencję przybyło prawie 50 osób. Rękodzielnicy i lokalni wytwórcy przywieźli na spotkanie swoje wyroby, które ulokowane zostały na wspólnej wystawie. Na ekspozycji pojawiło się mnóstwo produktów: mąka, miody, ceramika, pierniki, wiklinowe kosze, świece, drewniane cuda, sakiewki i mgiełki zapachowe, szydełkowe maskotki, kocyki i torebki, a nawet ręcznie wykonane postacie z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza. Organizatorzy przygotowali też stoły z poczęstunkiem. Tu nie mogło więc zabraknąć produktów lokalnych: swojskiego orkiszowego chleba, ciasteczek i podpłomyków z Domu Chleba z Radzimowic, wędlin i wyrobów rybnych z Izby Rybackiej z Podgórek, pierożków z gęsiną z Młynu Wielisław z Sędziszowej oraz znakomitych deserów na bazie gruszki  – z Gościńca pod Gruszą ze Starej Kraśnicy. Równie smaczne okazały się marmolady z jabłek oraz jabłecznik z Villa Greta z Dobkowa, miód z BeeKapella z Podgórek, domowe ciasta przygotowane przez panie z KGW Dobków oraz woda Wojcieszowianka w dwóch wariantach: Madame Irene w wersji gazowanej oraz Monsieur Stanislas w wersji niegazowanej. Spragnieni goście spróbować mogli nawet schłodzonego arbuza przyniesionego przez panią Agatę Rudnicką, Prezesa Stowarzyszenia Kaczawskiego. Podczas konferencji Gabriela Męczyńska przedstawiła informacje o realizacji projektu, co udało się zrobić, jakie są rezultaty i wnioski na przyszłość. Odbyło się też połączenie on-line z Olgą Gałek, specjalistą ds. marki lokalnej z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych z Krakowa. Pani Olga przedstawiła zebranym prezentację dotyczącą zarządzania marką lokalną oraz informacje o tym jakie są korzyści i obowiązki dla potencjalnych użytkowników znaku, o sieciowaniu i współpracy. Zdaniem uczestników konferencji projekt MARLO pomógł wprowadzić markę Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów w przestrzeń przedsiębiorczości, rozwinąć odpowiednią koncepcję tej marki i stworzyć sieć przedsiębiorców lokalnych. W przedsięwzięciu udział wzięły następujące organizacje: LGD Partnerstwo Ducha Gór, LGD Kwiat Lnu, LGD Kraina Łęgów Odrzańskich, LGD Wrzosowa Kraina, LGD Szlakiem Granitu, LGD  Dobra Widawa oraz LGD Partnerstwo Kaczawskie.

Źródło i fot.: LGD

Dodaj komentarz

*

code