Problemy polkowickich konsumentów

MYRNA_KUDRYK100 osób skorzystało w zeszłym roku, w formie telefonicznej czy mailowej, z porad udzielanych przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Polkowicach. Ponad 223 konsumentów zwróciło się z wnioskiem o wystąpienie w ich imieniu do przedsiębiorcy.

– Najczęstszym problemem, z jakim zwracają się konsumenci o interwencję jest zawarcie na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa kolejnych umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych bądź energetycznych – informuje Mirosława Myrna-Kudryk (na zdj.), rzecznik polkowickiego starostwa. – Tak duża liczba interesantów korzystających z porad wskazuje na występowanie na rynku wielu negatywnych zjawisk, w tym między innymi, wprowadzenie konsumenta w błąd celem nakłonienia do zawarcia umowy – dodaje.

Trzeba pamiętać, że konsument może zrezygnować z zakupu danej rzeczy lub odstąpić od umowy zawartej tylko poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość – przed upływem 14 dni od dnia otrzymania towaru lub zawarcia umowy, bez podawania przyczyny. Wtedy umowę uważa się za niezawartą, a konsument nie poniesie z tego tytułu dodatkowych kosztów.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Polkowicach udziela porad w poniedziałki i środy w godz. od 7.30 do 15.30.

UR

Dodaj komentarz

*

code