Polska Grupa Uzdrowisk, spółka należąca do grupy KGHM, prezentuje się właśnie na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie. Impreza ta uznawana jest za najważniejsze wydarzenie w branży turystycznej.
Targi ITB to 160 tys. metrów kwadratowych hal wystawowych, 10 tys. wystawców z 187 krajów świata, ponad 50 tys. odwiedzających. Co roku Niemcy wybierają jeden kraj partnerski. W 2011 roku była to Polska, a w 2017 r. jest to Botswana. Targi trwają pięć dni, pierwsze trzy są otwarte dla osób z branży turystycznej, sobota i niedziela to czas dla pozostałych zwiedzających. W tym roku impreza potrwa do 12 marca.
Polska Grupa Uzdrowisk obecna jest na targach każdego roku. Tym razem spółka prezentuje się w segmencie Medical Tourism (turystyka medyczna).
– Tym, co przyciąga turystów zagranicznych do Polski, jest głównie cena usług medycznych i ich wysoka jakość. W zależności od zabiegu, ceny są niższe nawet o 80 proc. niż w krajach Europy Zachodniej. Cudzoziemcy przyjeżdżają do nas na zabiegi, rehabilitację oraz operacje połączone z rehabilitacją pozabiegową – wyjaśnia Piotr Grudziński, dyrektor marketingu i komunikacji PGU.
Zagraniczni turyści lubią uzdrowiska dolnośląskie i od lat chętnie je odwiedzają. Sanatoria z naszego województwa są bowiem dobrze przygotowane do obsługi wymagającego kuracjusza. Eksperci podkreślają, że dzisiaj goście uzdrowisk coraz częściej przyjeżdżają do nich, by wypocząć i relaksować się, a nie tylko ratować zdrowie.
źródło: materiały prasowe