Mała awaria – duży problem

Nieczynne bankomaty czy brak możliwości płatności kartą to tylko niektóre problemy, które spotkały jaworzan. Przez niemal trzy godziny w mieście nie było bezprzewodowego połączenia z siecią. Pasjonaci Facebooka musieli uzbroić się w cierpliwość.

O tym, jak bardzo jesteśmy związani z Internetem i sieciami bezprzewodowymi, przekonali się wczoraj.  Po godz. 11 Internet dostarczany za pośrednictwem systemu BTS (maszty telefonii komórkowej) odmówił posłuszeństwa. Problem dotyczył wszystkich sieci, co zaowocowało pewnym chaosem. Gotówkę można było podjąć wyłącznie z bankomatów usytuowanych bezpośrednio przy placówkach, a tych w mieście jak na lekarstwo. Na pozostałych widniał komunikat zachęcający do ponownych odwiedzin „wkrótce”. Nie można było wykonać też transakcji bezgotówkowych za pośrednictwem bezprzewodowych terminali płatniczych. Płatności były możliwe jedynie w marketach i placówkach korzystających z telefonicznych łączy (np. Polcard).

– Na razie nie mamy informacji od operatorów o przyczynach awarii. Mogą być techniczne, sprzętowe bądź związane z oprogramowaniem. Oprócz wymienionych tutaj problemów trzeba dodać, że kłopoty mogą mieć również służby ratunkowe, które korzystają z komunikatorów takich jak SWD PRM – informowali jaworscy radioamatorzy.

Wynika z tego, że – w przypadku takich awarii – kiedy zatrzyma nas patrol policji, nie będzie miał on możliwości sprawdzenia nas ani pojazdu on-line w bazie danych. – Gorzej np. z ratownictwem medycznym, gdzie na przykład dojazd do chorego czy wypadku oparty jest również na przesyłaniu danych za pomocą BTS-ów – dodają krótkofalowcy z Jawora.

Po godz. 14.00 mieszkańcy Jawora zaczęli odzyskiwać łączność ze światem.

Dodaj komentarz