Sfrezowany asfalt z przebudowywanej ul. Moniuszki posłuży do utwardzenia dróg gruntowych na Starych Piekarach. W mieście od lat ten – jak się okazuje – cenny surowiec jest powtórnie wykorzystywany do takich celów. Z bardzo dobrym skutkiem. Inwestycja kosztować będzie około 2 mln 200 tys. zł.
Kolejny etap przebudowy ul. Moniuszki, czyli frezowanie asfaltu, rozpoczęło się przed kilkoma dniami. Do powtórnego przerobu trafi kilkadziesiąt ton tego surowca. Jak informuje Andrzej Szymkowiak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Legnicy, materiał zostanie zużyty do utwardzenia dwóch ostatnich dróg gruntowych na Starych Piekarach. Wcześniej inne drogi w tym rejonie, np. ul. Pawicką, ulepszono w oto ten sposób, wykorzystując asfalt zdjęty podczas przebudowy ul. Witelona i al. Piłsudskiego.
Odzyskiwany przez drogowców surowiec świetnie nadaje się do takich celów. Jego ułożenie na drodze nie wymaga skomplikowanych zabiegów. Jest maszynowo rozprowadzany i utwardzany. Tak zbudowana nowa nawierzchnia z powodzeniem posłuży mieszkańcom.
Wracając do ul. Moniuszki, warto przypomnieć, że prace budowlane rozpoczęły się tu 1 sierpnia br. Wówczas wyłączona została jezdnia na odcinku od skrzyżowania z ul. Zesłańców Sybiru do centrum handlowego. Na tym etapie prowadzono głównie wymianę krawężników i opasek.
Kolejne prace wymagały zamknięcia całej jezdni od strony Legnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Po sfrezowaniu starego asfaltu wymieniana jest podbudowa jezdni. Etap końcowy to nowa warstwa ścieralna asfaltu.
Przebudowa ul. Moniuszki dotyczy jej odcinka od skrzyżowania z aleją Piłsudskiego i ulicą II Armii Wojska Polskiego do skrzyżowania z Wrocławską. Prace obejmują m.in.: przebudowę nawierzchni jezdni (będzie wykonana z betonu asfaltowego), wymianę krawężników, przebudowę chodników (będą z betonowej kostki brukowej) z zachowaniem ścieżki rowerowej, zatoki autobusowej (z betonu), przebudowę wpustów ulicznych wraz z przykanalikami, regulację urządzeń infrastruktury technicznej w jezdniach i chodnikach, remont studni kanalizacyjnych, budowę odcinka kanalizacji kablowej dla sieci teleinformatycznej LEGMAN oraz dla Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym, a także urządzenie terenów zielonych.