Legnica: e-usługi za 1,5 mln zł

legnica_ratuszDo Legnicy trafi 700 tys. zł unijnego dofinansowania, przyznanego w ramach RPO. Do tej sumy miasto dołoży drugie tyle, by wprowadzić 10 nowych usług elektronicznych.

„Usprawnienie obsługi klienta, w tym budowę i udostępnienie e-usług w gminie Legnicy” ma kosztować w sumie ponad 1,5 mln zł.

– Dzięki innowacyjnemu projektowi możliwe będzie wdrożenie systemów informatycznych, umożliwiających świadczenie 10 nowych usług elektronicznych na najwyższym poziomie – zapowiada Arkadiusz Rodak, rzecznik prasowy prezydenta miasta.

Inwestycja ma nie tylko podnieść jakość usług publicznych, ale też obniżyć ich koszty. Po jej zakończeniu mieszkańcy będą mogli monitorować stan rozliczeń z urzędem przez internet, powstanie też baza informacji nt. podatków i opłat czy możliwość składania deklaracji i informacji podatkowych oraz tych związanych z gospodarką odpadami.

– System usprawni dostarczanie decyzji płatniczych. Możliwe będzie wdrożenie portalu komunikacji z mieszkańcami z wykorzystaniem interaktywnych ankiet, prowadzenie konsultacji społecznych, np. w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego czy Legnickiego Budżetu Obywatelskiego, korzystanie z elementów smart city, jak konsultowanie nowych projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju, i telekonferencji – wyliczają przedstawiciele magistratu.

Kolejnym udogodnieniem ma być zwiększenie szybkości przypływu informacji między klientami, a urzędem. To przyspieszy wydawanie decyzji i ma umożliwić szybki wgląd do danych, a także ich efektowne przetwarzanie. Dostęp do e-usług publicznych nie będzie wymagał wychodzenia z domu.

Dodaj komentarz