Poczta Polska wyposażyła swoich kurierów w terminale płatnicze, dzięki którym można elektronicznie płacić za przesyłki pobraniowe dostarczane przez tego operatora.
To wiadomość istotna dla tych, którzy robiąc zakupy w Internecie wybierają opcję płatności za pobraniem. W Polsce decyduje się na nią spora grupa konsumentów, mimo że wiąże się z dodatkową opłatą. Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, co czwarta transakcja e-commerce opłacana jest już po tym, gdy paczka dotrze do odbiorcy. Jest to spowodowane głównie przyzwyczajeniami klientów (20 proc.), chęcią zachowania anonimowości (16 proc.), brakiem zaufania do sklepów (15 proc.) oraz obawą przed tym, że zamówiony towar nie dotrze (14 proc.).
W 2016 r. około 30 proc. paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł.
– Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest korzystne dla naszych klientów. Zwiększa ich bezpieczeństwo i komfort. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska wprowadziła możliwość płacenia za odbiór przesyłki kartą Visa, Mastercard lub BLIKIEM w październiku. Teraz taka opcja dostępna będzie też u 3,5 tys. kurierów PP w całym kraju.