Cztery firmy chcą remontować linię kolejową z Legnicy do Rudnej

pociąg tory kolej PKPCztery firmy, w tym jedno konsorcjum, chcą remontować linię kolejową nr 289 z Legnicy do Rudnej-Gwizdanowa, która przebiega przez Lubin. PKP PLK wczoraj otworzyło oferty.

W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe. Remont ma przywrócić na tej linii przewozy pasażerskie. Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h.

Inwestycja przeprowadzona będzie w formule „projektuj i buduj”. Na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację wszystkich jej założeń PKP PLK przewidziały 298 mln zł brutto.

W przetargu na remont linii 289 wzięły udział cztery firmy. Konsorcjum Track Tec z Wrocławia i Infrakol z Jawora zaproponowało 230,9 mln zł brutto za wykonanie wszystkich prac i zadeklarowało, że potrzebuje na to 27 miesięcy.

Torpol z Poznania wycenił wykonanie inwestycji na 233,6 mln zł i oszacował czas realizacji na 24 miesiące. Kolejna firma to ZUE z Krakowa, która zaproponowała 272,4 mln zł, a na wykonanie prac potrzebuje 30 miesięcy. Natomiast Trakcja PRKiI z Warszawy chce otrzymać 244,5 mln zł, a czas, po którym zakończy remont, oszacowała na 26 miesięcy.

Na wybranie jednej z ofert PKP PLK ma maksymalnie trzy miesiące. Co istotne, cena nie jest jedynym kryterium, jakie będzie brane pod uwagę. Ważne są też termin realizacji inwestycji (30 proc. wagi) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10 proc.).

Dodaj komentarz