Odcinek autostrady między Wrocławiem a Krzywą liczy około 100 km km. Autostrada w tym miejscu ma po dwa pasy w każdą stronę i nie posiada pasa awaryjnego. Przez to droga nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. Niemal codziennie dochodzi do wypadków, więc poszerzenie autostrady jest absolutną koniecznością. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła opracowanie przebudowy na dwa przetargi. Tym razem GDDKiA wyłoniła firmę, która opracuje dokumentację dla autostrady A4 od okolic Bolesławca do Legnicy. Zajmie się tym firma Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT z Warszawy za kwotę 11 mln 700 tys. zł. Do konkursu przystąpiło 5 firm. W innym przetargu GDDKiA zajęła się fragmentem A4 od Legnicy do Wrocławia oraz Drogi Ekspresowej S5 od Sobótki do Bolkowa. Tam brane są pod uwagę trzy warianty autostrady. Dwa z nich zakładają budowę całkowicie nowej A4 od łącznika z dzisiejszą Drogą Krajową nr 5 do okolic zjazdu Wrocław Południe. Kształt nowej autostrady A4 poznamy w 2024 roku. Ewentualne prace mają się rozpocząć dwa lata później, a po nowej autostradzie z trzema pasami pojedziemy najwcześniej w roku 2030. Obecnie dolnośląską autostradą dziennie jeździ nawet około 100 tys. samochodów.
Kiedy nowa A4?
Do 2024 roku poznamy przebieg całej A4 od Bolesławca do Wrocławia. To newralgiczny odcinek drogi, który już dziś wymaga przebudowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłoniła firmę, która opracuje kształt kolejnego odcinka A4. Na nową drogę przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać