Niepełnosprawne dzieci z Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych po raz kolejny spotkały się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 14. Dzieci poprzez zabawę uczą się tolerancji.
Spotkania integracyjne obu placówek odbywają się od kilkunastu lat. W tym roku impreza odbyła się pod hasłem „Wesołe Igrzyska Sportowe”.
– Tradycyjna impreza integracyjna, na dobre wpisała się do kalendarza imprez obu placówek – mówi Marta Bartkowiak, koordynatorka spotkania.
Od 15 lat Szkoła Podstawowa nr 14 i Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych podejmują razem wspólne działania, w ramach programu „Jesteśmy tacy sami”. Autorkami programu są Marta Bartkowiak, nauczycielka z SP 14 oraz Dorota Manycz, nauczycielka z ZPSZ.
Inspiracją do napisania tego programu były wyniki badań pracy magisterskiej Doroty Manycz, z których wynikało, że brak kontaktów osobistych i doświadczeń z osobami niepełnosprawnymi sprawia, że wiedza o niepełnosprawnych kształtowana jest przez liczne stereotypy które istnieją w społeczeństwie. Z badań tych wynika także, że dzieci pełnosprawne powinny dużo wcześniej przechodzić edukację, która będzie w nich kształtowała poczucie, że „inny” nie znaczy „gorszy”.
.