Jeszcze jeden miesiąc mają mieszkańcy gminy Lubin na złożenie deklaracji podatkowych służących rozliczeniu daniny za posiadane nieruchomości. Władze gminy wydłużyły termin, by ułatwić im dopełnienie formalności. Okazało się bowiem, że wiele osób czekało z tym do ostatniej chwili. Deklaracje można zatem składać do 31 marca.
– Chcemy, żeby każdy mógł to zrobić w komfortowych warunkach, na spokojnie, a obecnie na korytarzu czekają tłumy ludzi – mówi Maja Grohman, rzecznik wójta gminy Lubin. – W mocy pozostaje decyzja o przedłużeniu godzin urzędowania referatu podatków opłat lokalnych Urzędu Gminy w Lubinie, który w poniedziałki, środy i piątki pracować będzie do godz. 16.30 – dodaje.
Przeprowadzona niedawno modernizacja ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Lubin sprawiła, że aż 90 procent mieszkańców tego samorządu musi złożyć nową deklarację odnośnie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
Każdy mieszkaniec może zadzwonić do urzędu pod numer 76 840 31 09 oraz 76 840 31 62, żeby sprawdzić, czy jego nieruchomość została objęta zmianami w ewidencji gruntów i budynków. Jeżeli tak, musi zgłosić się do urzędu i wypełnić deklarację.
– Wszelkie informacje na temat sposobu wypełnienia formularza udzielać będą pracownicy referatu podatków i opłat lokalnych w Urzędzie Gminy w Lubinie przy ul. Władysława Łokietka 6, I piętro, pokój nr 8/9 – dodaje rzecznik wójta gminy Lubin.
Aktualny stan użytkowana nieruchomości można sprawdzić za pomocą Portalu Mapowego WebEwid, dostępnego pod adresem lubinski.webewid.pl/is2/iEwid/