Zarysy kamienic, wież ratuszowej i kolegiackiej oraz kościoła św. Mikołaja na okręgu symbolizującym rondo Konstytucji 3 Maja, największe takie w Europie, jak się mówi – tak wygląda nowe logo Głogowa. Jego autorem jest 28-letni Piotr Wiśniewski z Krakowa, profesjonalny grafik, nagradzany w różnych konkursach.
– Logo będzie wykorzystywane w materiałach promocyjnych miasta, ale będzie także dostępne dla mieszkańców, za pośrednictwem strony internetowej urzędu, którzy zechcą zamieścić je, na przykład, w swojej korespondencji, by również promować nasze miasto – mówił Rafael Rokaszewicz (na zdj.), prezydent Głogowa, podczas dzisiejszej prezentacji zwycięskiego logotypu w ratuszu. – Oczywiście, nie wolno niczego w nim zmieniać – zaznaczył.
Logo zostało wykonane w wersjach: kolorowej i czarno-białej. Jego autor zaproponował też kilka możliwości zastosowania znaku, m.in. w telefonach komórkowych, na koszulkach i na witaczach, a nawet na balonie. Na pewno znajdzie się on na różnych gadżetach przygotowanych przez miasto, np. kubkach, które niedługo trafią do Biura Informacji Turystycznej.
Piotra Wiśniewskiego, który za zwycięski projekt otrzyma 3 tys. zł brutto, nie było w ratuszu podczas prezentacji (kilka dni temu został ojcem), ale – jak wcześniej informował organizatorów konkursu – w Głogowie nigdy nie był, tylko kiedyś przejeżdżał, a wiedzę na jego temat czerpał z Internetu, a także z opinii mieszkańców zamieszczanych w sieci.
Dodajmy, że do nowego logotypu dołączone zostanie jeszcze hasło, ale tym zajmą się już urzędnicy z wydziału promocji w ratuszu.
Przypomnijmy też, na konkurs na logo Głogowa wpłynęło ponad 160 prac z całej Polski, a także z zagranicy. Do ścisłego finału zakwalifikowano trzy projekty. Wygrał pomysł krakowianina, a autorkami dwóch pozostałych, także interesujących, są głogowianki: Ewa Leśniak i Ewa Reszewicz.
UR