Dziś historyczny dzień dla pasażerów (FOTO, WIDEO)

W 26 minut do Głogowa, a w 13 minut do Legnicy – równo po 15 latach przerwy powraca linia kolejowa łącząca największe miasta Zagłębia Miedziowego. To najważniejsza zmiana, jaka znajdzie się w nowym rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich, który wchodzi w życie już w niedzielę 15 grudnia. Dziś chętni mieli okazję przejechać się ekspresem Miedziak, który po raz pierwszy od dawna pokonał 60-kilometrową trasę z Legnicy do Głogowa.

To historyczna chwila dla mieszkańców Lubina, którzy po raz ostatni pociągiem do Głogowa mogli pojechać 11 grudnia 2004 roku. Od tamtej pory minęło już 15 lat. W najbliższą niedzielę 15 grudnia Koleje Dolnośląskie ponownie scalą Zagłębie Miedziowe, jeśli chodzi o ruch pasażerski. Dolny Śląsk zyska tym samym bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławia do Głogowa przez Legnicę, Lubin i Rudną. Dziś natomiast odbył się testowy przejazd testowy z Legnicy do Głogowa z przerwą na stacji w Lubinie, gdzie odbyła się konferencja z udziałem lokalnych samorządowców, w tym prezydentów wspomnianych miast, a także przedstawicieli Kolei Dolnośląskich.

– Chciałem podziękować Kolejom Dolnośląskim, a także firmie PKP PLK, że udało się zmodernizować linię, a firmie KD za to, że udało się otworzyć połączenie pomiędzy Głogowem, Lubinem a Legnicą. Dzięki temu połączyły się wszystkie miasta Zagłębia Miedziowego. Jesteśmy w połowie drogi. Będziemy musieli powalczyć jeszcze o nitkę łączącą Legnicę z Lubinem i Rudną Gwizdanów, tak aby stworzyć prawdziwe, porządne, 21-wieczne połączenie kolejowe na tej trasie. Będziemy również walczyć o połączenie Lubin-Polkowice-Głogów, tak aby stworzyć w przyszłości prawdziwą kolej aglomeracyjną Zagłębia Miedziowego – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Swoje zadowolenie wyrazili również prezydenci Głogowa, Legnicy oraz Lubina.

– Ważne jest to, że projekt, nad którym wspólnie pracowaliśmy, szczególnie z panem Tadeuszem Krzakowskim, przez ostatnie 8 lat został dzisiaj zrealizowany. 8 lat to sporo, ale to też 8 lat dużych sukcesów, olbrzymiego zadowolenia i satysfakcji. Cieszę się, że dożyliśmy tej chwili. Pomysł, który jeszcze kilka lat temu był tylko na papierze, dziś stał się rzeczywistością – uważa prezydent Lubina Robert Raczyński.

– Otwieramy nie tylko w wymiarze gospodarczym dostępność naszego rynku w Zagłębiu Miedziowym, ale my możemy też uzupełniać funkcje miast, które reprezentujemy. Możemy więc zbudować fantastyczną ofertę kulturalno-sportową i rekreacyjną dla mieszkańców i tym samym się uzupełniać. To jest dobry przejaw działalności samorządu. Ja pamiętam czasy, gdy mówiło się, że się nic nie opłaca. Opłaca się, jeżeli zabierają się za to fachowe osoby – dodaje z kolei Tadeusz Krzakowski, prezydent Legnicy.

Trasę łączącą stolicę województwa z Głogowem będzie obsługiwać 8 par pociągów, natomiast pomiędzy Legnicą a Lubinem kursować będzie 14 par pociągów.

– Dysponujemy nowoczesnym taborem. Przykładowo poruszający się na tej linii ekspres Wyżykowski będzie osiągał prędkość aż do 160 km/h, co znacznie skróci cały czas przejazdu – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Stacja Lubin Stadion

Nowe połączenie było możliwe dzięki modernizacji linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. W ramach tej inwestycji nasze miasto zyskało także drugi przystanek. Lubin-Stadion, bo o nim mowa, położony jest w odległości 1,5 km od stacji Lubin, w kierunku Rudnej Gwizdanów, tuż przy przejeździe na ul. Marii Skłodowskiej-Curie. W ciągu doby zaplanowano tu 8 par pociągów. Czas przejazdu do stacji Lubin wyniesie 2 minuty, a do Legnicy 22 min.

– Dostęp do peronów przystosowany jest do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wiaty, ławki, tablice informacyjne odpowiadają obecnym standardom modernizowanych stacji i przystanków – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Nowy rozkład będzie obowiązywał od 15 grudnia 2019 r. do 14 marca 2020 r. Wszystkie połączenia kolejowe można wyszukać na portalu portalpasazera.pl.

.

.

Pozostaw komentarz

XHTML: Możesz używać tagów HTML-owych: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


..