Do drzwi zapukają pracownicy wodociągów

Od 4 grudnia mieszkańcy Głogowa powinni spodziewać się wizyty pracowników lokalnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Powodem tego jest nowy cennik usług, który wejdzie w życie za trzy miesiące.

Od 1 marca PWiK zmienia cennik swoich usług. Mieszkańcy, którzy zawarli z firmą umowy na odbiór i oczyszczanie wód opadowych i roztopowych – potocznie nazywanej deszczówką – muszą w związku z tym podpisać aneksy do umów. Aby ułatwić głogowianom dopełnienie tych formalności, pracownicy wodociągów wybiorą się do nich.

– Każdy przedstawiciel naszego przedsiębiorstwa będzie miał przy sobie identyfikator ze zdjęciem oraz informacje dla klienta wraz z załączonymi dwoma egzemplarzami aneksu – zapewnia Magdalena Ruta, specjalista ds. marketingu, komunikacji społecznej i promocji głogowskiego PWiK. – Aneksy należy podpisać i oddać naszemu przedstawicielowi, wysłać pocztą lub dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta, które mieści się przy ul. Łąkowej 52. – dodaje.

PWiK wyjaśnia też, że podwyżka będzie miała niewielką wagę i wielu klientów w zasadzie jej nie odczuje:

Aneksy są kierowane do klientów, którzy mają z nami podpisane umowy na usługi odbioru i oczyszczania wód opadowych lub roztopowych (tzw. deszczówka). Od 1 marca 2020 r. wprowadzony zostanie nowy cennik usług. Na wysokość faktury wpływa kilka elementów. Dwa najważniejsze to: cena za 1 m³ ustalona przez PWiK oraz współczynnik średnich rocznych opadów (liczonych z ostatnich 10 lat). Zmiana ceny odbioru deszczówki praktycznie nie będzie odczuwalna dla klientów. Przykładowo dla klienta odprowadzającego wodę z 20 m² podjazdu, całkowity wzrost kosztów będzie wynosił 45 groszy w skali roku.

Cena PWiK za m³ wzrasta od 8 do 35 groszy, w zależności od grupy odbiorów. Najmniejszy wzrost ceny (8 groszy) dotyczy odbioru wód opadowych lub roztopowych z domków jednorodzinnych (podjazdów, dachów). Jednak jednocześnie zmniejszył się współczynnik średnich rocznych opadów (liczonych z ostatnich 10 lat). To powoduje, że w skali roku koszt odbioru deszczówki będzie tylko o około 1,5 % wyższy.

– informuje przedsiębiorstwo.

Wizyty potrwają do końca stycznia. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr. tel. 76 835 46 42 wew. 66. Biuro Obsługi Klienta PWiK pracuje w dni robocze od godz. 7 do 15 (we wtorki do 16).

Dodaj komentarz