Co zrobić, gdy stracimy dokumenty?

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych – przypominają legniccy policjanci. Jak się zachować, gdy nas to spotka?

Przede wszystkim, utracone dokumenty należy zastrzec w banku. Wystarczy wybrać jedną z tysięcy placówek w kraju, w wielu z nich nie trzeba nawet posiadać konta bankowego. Oto, jak się zachować:

1.Zastrzeżenie w systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE – w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.

2.Powiadomienie policji – w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.

3.Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu – informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Nasze dokumenty, jak przypominają stróże prawa, to jeden z naszych najcenniejszych skarbów – nasza tożsamość. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dokumentyzastrzezone.pl.

Dodaj komentarz