E-konsument.com to nowe, bezpłatne narzędzie, w który wyposażyło polskich klientów Stowarzyszenie Aquila.
Internetowy portal służy szybkiemu uzyskiwaniu porad prawnych w sytuacjach, gdy konsument ma problem z wadliwym towarem lub podejrzewa, że mógł paść ofiarą nieuczciwych praktyk sprzedawcy.
Uszkodzony towar, zgubiony bagaż na lotnisku, źle wykonana usługa, problemy z rozwiązaniem umowy – te i wiele innych spraw często wymagają od konsumenta określonej wiedzy prawnej, by uniknął strat finansowych i rozwiązał sporne kwestie po swojej myśli.
Taką wiedzę można teraz szybko zdobyć, wypełniając formularz na portalu E-konsument.com. System generuje poradę prawną, w której zawarte są wskazówki, jak postępować w danej sytuacji. Jeśli sprawa jest złożona i wymaga analizy dokumentów, na ekranie pojawią się informacje, gdzie najlepiej udać się po pomoc.
Korzystanie z portalu jest bezpłatne.