Otwarcie salonów w krajach Bliskiego Wschodu i zwiększenie łącznej powierzchni stacjonarnych sklepów o 100 tys. m2 to tegoroczne plany grupy CCC. W opublikowanym właśnie raporcie rocznym spółka zapowiedziała, że będzie mocno rozwijać sprzedać stacjonarną i internetową.
Dziś pod szyldem CCC działa 1 125 sklepów w 18 krajach Ponad połowa tych salonów znajduje się poza granicami Polski, a łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec zeszłego roku wynosiła ponad 660 tys. m². W piętnastu państwach sieć prowadzi handel internetowy.
Zeszłoroczne przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mld zł. Zwiększenie tego wyniku w roku 2019 ma być możliwe dzięki otwieraniu kolejnych sklepów stacjonarnych w Europie, a także w bliskowschodniej Azji. Grupa planuje poszerzać też portfolio m.in. o obuwie sportowe i dodatki do ubrań. Sprzedaż on-line ma rozwinąć się do takiego poziomu, by 30 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło właśnie z tego kanału.
Rosnąca sprzedaż wymaga też zwiększania efektywności logistycznej. Niedawno dobiegła końca budowa centrum dystrybucyjnego w Polkowicach – 22-metrowa hala wysokiego składowania pomieści 9 mln par obuwia. W planach CCC są nowe magazyny w Zielonej Górze.
Fot. materiały prasowe