– W najbliższy poniedziałek, tj. 16 października zaczynamy etap 0, który polega na wykonaniu przejazdów na pasie rozdziału. Przejazdy te będą niezbędne w następnych etapach. Utrudniania w ruchu na tym etapie będą minimalne – będzie ustawiane oznakowanie – mówi Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten etap nie przyniesie zasadniczych zmian na skrzyżowaniu i potrwa tydzień. Natomiast kolejny etap nie będzie już tak bezbolesny dla kierowców, którzy tamtędy jeżdżą.
– Etap I będzie generował większe utrudnienia, jednak prace będą wykonywane na skrzyżowaniu pod ruchem i utrudnień się nie uniknie. Apelujemy do użytkowników dróg o zachowanie ostrożności – dodaje Magdalena Szumiata.
Wybrana w przetargu przez GDDKiA firma, która ma wykonać inwestycję, zadeklarowała, że skończy ją w ciągu 11 miesięcy od chwili podpisania umowy (podpisano ją w połowie lipca 2017 r. – przyp. red.).
– Zadanie realizowane jest w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych – mówi Szumiata. – Zamówienie obejmuje przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 3 (km 374+232) z drogą krajową nr 36 (km 16+794) oraz drogą gminną nr 103253D (ul. Miroszowicka) wraz z odcinkami pozwalającymi na dowiązanie do stanu istniejącego. Podstawowym celem realizacji zadania jest poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu – wyjaśnia.
Skrzyżowanie zostanie przebudowane na takie z sygnalizacją świetlną. Ponadto przebudowane zostaną dodatkowe pasy w lewo z dróg krajowych nr 3 i 36 i wyspy, zaś wlot drogi gminnej zostanie poszerzony, a krótkie pasy włączenia na wlotach DK 3 i 36 zlikwidowane. Przebudowana zostanie również nawierzchnia wspomnianych dróg.