Jeden przejazd, a remonty dwa

Powracamy do remontu przejazdu kolejowego przy ul. 1 Maja w Lubinie. Firma Torpol, która realizuje inwestycję na zlecenie PKP PLK, informuje, że prace w tym miejscu się zakończyły. To jednak nie koniec utrudnień dla kierowców, bo… wyremontowano tylko część przejazdu. 

Przypomnijmy, że przejazd przy ulicy 1 Maja został zamknięty 25 lipca. Od tamtej pory trwały tam prace związane z wymianą nawierzchni i położeniem nowych torów. Prace wykonano jednak tylko na części przejazdu, a dokładnie na dwóch torach, bo trzeci znajduje się na innej trasie kolejowej.

– Dwa wyremontowane tory leżą na trasie nr 289 z Legnicy do Rudnej, na której prowadzone są prace w ramach europejskiego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Po stronie ul. Chocianowskiej znajduje się tor na linii kolejowej nr 971, która prowadzi do górniczego kombinatu. Obecnie odbywał się na tym torze normalny ruch kolejowy, więc remont nie był możliwy, ale zostaliśmy zapewnieni przez wykonawcę, że również ta część przejazdu zostanie wyremontowana – informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Mogłoby się wydawać, że logiczniej i praktyczniej byłoby wyremontować cały przejazd od razu. Kolejarze musieli jednak zostawić dostęp dla pociągów towarowych, które jadą do KGHM, dlatego przejazd zostanie zamknięty jeszcze raz.

– Przy torach od strony ul. Chocianowskiej również zostanie wymieniona nawierzchnia. Zakres prac obejmie wymianę płyt i asfaltu pomiędzy dwiema liniami kolejowymi. Nie mogę jednak powiedzieć w tym momencie, kiedy te prace się rozpoczną – dodaje Ząbek.

Modernizacja przejazdu kolejowego przy ul. 1 Maja to część większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej nr 289 z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa. Koszt całości to około 190 mln zł.

Dodaj komentarz