Na Dolnym Śląsku zostało zwróconych prawie 23 tys. listów, które Zakład Ubezpieczeń Społecznych wysłał do przedsiębiorców z indywidualnym numerem konta bankowego w ramach projektu e-Składka. ZUS będzie teraz wyjaśniał powody zwrotów i starał się dotrzeć z informacją o numerze rachunku do osób, które nie odebrały korespondencji.
– Jeżeli uda się nam ustalić, dlaczego list do nas wrócił, zrobimy ponowną wysyłkę listu z numerem konta. List zostanie wysłany, gdy stwierdzimy, że był np. błąd w adresie – zapewnia Iwona Kowalska, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Zdaniem Iwony Kowalskiej większość przedsiębiorców będzie alarmować ZUS dopiero w styczniu, gdy się okaże, że nie mogą zapłacić swoich składek, bo stare numery kont już nie istnieją.
List polecony z ZUS to nie jedyny sposób na poznanie swojego nowego numeru rachunku składkowego. Można ustalić go również w każdej placówce ZUS, dzwoniąc do Centrum Obsługi Telefonicznej (022 560 16 00) lub wysyłając e-mail na adres cot@zus.pl). Najprościej jednak wejść na stronę instytucji. Po weryfikacji danych wyszukiwarka poda nam numer naszego konta.
Osoby, które mają założone swoje indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, swój numer bankowy do opłacania składek znajdą po zalogowaniu na własne konto.
źródło: ZUS