Poczta Polska (PP) buduje sieć automatów do odbioru paczek. Urządzenia staną w placówkach operatora i w sklepach sieci Biedronka.
PP zachęciła do tego kroku rosnąca popularność konkurencyjnych Paczkomatów. Pierwsze 200 urządzeń stanie w punktach pocztowych w największych miastach Polski, w tym Wrocławiu. Od tego, jaką popularnością będzie się cieszyć nowa usługa, zależy to, jak szybko automaty trafią też do mniejszych miejscowości.
Dzisiaj przesyłki paczkowe, które można odebrać w 11,5 tys. punktów, przynoszą PP prawie 1 mld zł przychodów rocznie. W ciągu czterech lat spółka zamierza tę kwotę podwoić. Ma w tym pomóc współpraca z popularną siecią sklepową.
– Każdego dnia około cztery miliony osób robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Ustawienie maszyn paczkowych w środku naszych placówek to kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą połączyć dzięki temu codzienne zakupy z odbiorem paczki – mówi Michał Szlęzak, zarządzający pionem nieruchomości w sieci Biedronka.
Automaty wewnątrz sklepów będą dostępne w godzinach ich otwarcia. Natomiast z urządzeń postawionych w odrębnych strefach placówek pocztowych będzie można korzystać przez całą dobę.
Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy on-line mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów w sieci.
źródło: materiały prasowe