Samorząd województwa dolnośląskiego, od kilku lat, inwestuje w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie. W efekcie, na przestrzeni trzech ostatnich lat liczba pasażerów, korzystających z kolei na Dolnym Śląsku, podwoiła się i w 2017 roku przekroczy 22 mln.
Już za miesiąc, 10 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Na prawie wszystkich liniach w regionie wzrośnie liczba połączeń. Samorząd województwa konsekwentnie rozbudowuje Wrocławską Kolej Aglomeracyjną, która każdego dnia przewozi ok. 55 tys. pasażerów. Jeszcze w tym roku na każdej linii w aglomeracji wrocławskiej pociągi będą jeździły częściej.
- Wrocław – Żmigród z 19 par do 20
- Wrocław –Trzebnica z 15 do 16 par
- Wrocław – Oleśnica z 19 do 20 par
- Wrocław – Jelcz-Laskowice z 16 do 18 par
- Wrocław – Oława z 19 do 21 par
- Wrocław – Strzelin z 15 do 17 par
- Wrocław – Jaworzyna Śl. z 22 do 24 par
- Wrocław – Legnica z 26 do 27 par
- Wrocław – Wołów z 19 do 20 par
- Wrocław Główny – Wojnów z 13 do 14 par
− Wrocławska Kolej Aglomeracyjna to dziś 394 połączeń kolejowych każdego dnia. W ciągu czterech lat liczba ta wzrosła z 272 połączeń. Dzięki systematycznej poprawie oferty przewozowej na Dolnym Śląsku notujemy zdecydowanie najszybszy wzrost liczby pasażerów kolei w skali całego kraju – zaznacza Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
W tym roku ponad dwadzieścia podwrocławskich gmin oraz Wrocław zadeklarowało współpracę z władzami województwa dolnośląskiego przy tworzeniu i finansowaniu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Niektóre z nich już podjęły odpowiednie uchwały (na poziomie rad gmin) i będą finansowo partycypować w zwiększenie atrakcyjności naszej oferty kolejowej. Kolejne dołączą również w tym roku.
− Warto również podkreślić, że na niektórych liniach w regionie od nowego rozkładu jazdy znacząco poprawi się standard podróżowania. Linie Wrocław-Żmigród, Wrocław-Jelenia Góra czy Wrocław-Kłodzko będą obsługiwane przez nowe, pięcioczłonowe pociągi elektryczne Kolei Dolnośląskich – mówi marszałek Cezary Przybylski.
Dodatkowe połączenia w nowym rozkładzie jazdy dotyczą również pozostałej części województwa:
- Oleśnica – Ostrów Wlkp. z 5 do 6 par
- Strzelin – Ziębice z 15 do 16 par
- Ziębice – Kłodzko Gł. z 13 do 15 par
- Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie z 9 do 10 par
- Dzierżoniów – Kamieniec Ząbkowicki z 5 do 6 par
- Jaworzyna Śl. – Świdnica z 12 do 13 par
- Węgliniec – Zgorzelec z 13 do 14 par
- Węgliniec – Żary z 5 do 6 par
- Legnica – Bolesławiec z 15 do 16 par
- Legnica – Żary z 5 do 6 par
- Wołów – Ścinawa z 12 do 13 par
- Ścinawa – Głogów z 10 do 11 par
Do współpracy przy dalszym rozwoju i rozbudowie Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej dołączył Wrocław. Oznacza to, że jeszcze w tym roku zwiększy się liczba połączeń kolei miejskiej.
- Wrocław Główny − Sołtysowice 50 par pociągów (co 15 minut)
- Wrocław Główny − Brochów 39 par pociągów
- Wrocław Główny − Muchobór 47 par pociągów
- Wrocław Główny – Wojnów 14 par pociągów
ŹRÓDŁO: UMWD