Banki z antykryzysową ofertą

Od dziś część banków przyjmuje wnioski od swoich klientów biznesowych o wypłatę subwencji w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju.

Program pomocowy o łącznej wartości 100 mld zł, finansowany przez Polski Fundusz Rozwoju, skierowany jest do ok. 670 tys. polskich przedsiębiorstw, które ucierpiały w wyniku pandemii koronowirusa. Wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Dokumenty będą analizować pracownicy Funduszu, a bankowcy będą pośredniczyć w przelewie pieniędzy.

W projekcie biorą udział następujące instytucje: Alior Bank, grupa BPS Banki Spółdzielcze, Millenium Bank, Bank Pekao, Bank Pocztowy, BNP Paribas, Bank Ochrony Środowiska, Citi Handlowy, Crédit Agricole, Getin Noble, Idea Bank, ING, mBank, Nest Bank, PKO Bank Polski, Santander i SGB Banki Spółdzielcze.

Program Tarcza Finansowa PFR kierowany jest do:

  • mikrofirm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 1 do 9 pracowników (bez właściciela), których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;
  • małych i średnich firm, zatrudniających do 249 pracowników, których roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro;

Z subwencji będą mogły skorzystać firmy, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19.

Maksymalna kwota subwencji dla mikrofirm zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł). Po spełnieniu pewnych wymogów część pomocy może mieć charakter bezzwrotny.

Dla większych firm MŚP kwota subwencji będzie równa 4 – 8 proc. sprzedaży rocznej i w zależności od skali spadku sprzedaży może wynieść maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł). Tu też przedsiębiorstwa mogą liczyć na to, że nie będą musiały oddawać pieniędzy.

Całość procesu, w tym złożenie wniosku, otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz wniosek reklamacyjny odbywa się on-line w systemie transakcyjnym banku.

Warunkiem uzyskania wsparcia jest prowadzenie działalności na dzień 31 grudnia 2019 r., a także niezaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne. Koniecznym warunkiem jest również posiadanie przez beneficjentów rzeczywistych firm rezydencji podatkowej w Polsce i rozliczanie podatków na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Dodaj komentarz