Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo ostrzega przed fałszywymi wiadomościami SMS, rozsyłanymi w celu wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod ogólnopolskiego dostawcę gazu, sugerując klientom, że zalegają z opłatami.
Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów. Oto jedna z nich: PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
PGNiG ostrzega przed reagowaniem na takie wiadomości:
Podejrzaną korespondencję prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nią odpowiedzi, nie aktywować załączonych linków, ani nie otwierać załączników. Wiadomość najlepiej usunąć ze skrzynki odbiorczej oraz „kosza” (elementów usuniętych) poczty elektronicznej!
Ponadto informujemy, że PGNiG podjął już działania mające na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą rozsyłanej korespondencji. Obecnie ze strony PGNiG Obrót Detaliczny została wstrzymana wysyłka sms w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów.
Przypominamy jednocześnie, że w ostatnim czasie do naszych Klientów były także wysyłane fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka „no-reply@epgnig.pl” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe Spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji.
– informuje spółka.
Klienci, którzy chcą się upewnić, czy otrzymana wiadomość faktycznie została wysłana przez PGNiG, mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii firmy: 22 515 15 15.