Miasto szuka sponsorów stacji LRM

Władze Legnicy chcą rozwijać system Legnickiego Roweru Miejskiego o sponsorowane stacje i dwukołowce. – To opłaci się firmom, ich pracownikom i klientom. Przyniesie też korzyści reklamowe – przekonuje prezydent Tadeusz Krzakowski.

Włodarz nadkaczawskiego miasta zaprosił przedstawicieli legnickich firm na spotkanie w magistracie, na którym byli obecni także pracownicy firmy Nextbike – operatora systemu LRM. Przedmiotem dyskusji była możliwość umieszczania na terenie miasta dodatkowych stacji – sponsorowanych.

– Dla nas każda nowa stacja jest cenna, bo rozbudowuje system, dlatego zachęcam sektor prywatny do sponsorowania alternatywnego, przyjaznego dla ludzi i środowiska transportu publicznego – przekonywał prezydent Krzakowski.

Jak przypominają urzędnicy, pierwsza sponsorowana stacja pojawiła się w Legnicy 1 września, za sprawą zaangażowania Centrum Handlowego Auchan. Zyskali na tym zarówno zapaleni rowerzyści, którzy dziś mają do dyspozycji o 10 dwukołowców więcej, jak pracownicy sklepu i jego klienci, mogący liczyć na łatwiejszy dojazd na zakupy.

– Stacje sponsorskie w Polsce lokowane są głównie przy centrach handlowych, dużych biurowcach, osiedlach mieszkaniowych, parkach technologicznych czy bankach – tłumaczy Arkadiusz Rodak, rzecznik prasowy prezydenta miasta.

Dziś Legnicki Rower Miejski składa się z 12 stacji wypożyczeń i 108 rowerów. Od uruchomienia systemu, w tym roku odnotowano już ponad 20 tys. wypożyczeń.

– Być może wkrótce te ilości znacznie się zwiększą, dzięki partnerstwu z prywatnym biznesem. Partnerem tych firm będzie operator legnickiego systemu – Nextbike, lider rowerów miejskich na polskim rynku – podsumowuje Rodak.

Dodaj komentarz